چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بازیکنی کاریزماتیک و متواضع

میکا؛ پاسوری الهام بخش

سایت فدراسیون جهانی والیبال اینبار به پاسوری پرداخت، بازی سازی که توپ را در اوج پنجه می زند و سرعت پاس هایش حتی از سعید معروف هم بیشتر است.

میکا کریستنسون بدون شک یکی از بهترین پاسور والیبال بین المللی در حال حاضر است.  هاوایی با استعداد و کاریزماتیک، تیم ملی مردان ایالات متحده است و باشگاه‌هایی که او در آنها بازی می‌کرد، او طول سال‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

میکا نه تنها یک پاسور بسیار سازنده برای تیم هایش بوده است، بلکه یک هم تیمی شگفت انگیز و یک رهبر الهام بخش بوده است، هر روز سخت کار می کند و تیم را در هر مرحله از راه اول قرار می دهد. ذهن یک پاسور می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن او باشد و این واقعیت همواره با میکا، به وضوح اولین بوده است.

تنها چند ماه پس از تولد 30 سالگی اش، دارنده مدال برنز المپیک ریو 2016 فکر می کند هنوز با بهترین نسخه خود در زمین فاصله دارد و حتی یک روز هم نیست که برای رسیدن به این هدف تلاش نکند.

او گفت: فکر می‌کنم بازی گردان خوبی هستم، اما چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم به عنوان پاسور در آن‌ها بهتر شویم.من همیشه سعی می کنم یاد بگیرم و همیشه سعی می کنم تا جایی که می توانم شاگرد بازی باشم. حتی اگر می توان گفت که به سطح بسیار بالایی از پاسوری رسیده ام، برای من، شخصا، اینطور نیست. مهم است، اگر من در این رده بالای محیط باشم یا نه. من به بهترین شکل می روم، میکا کریستنسون ستتر بهتری می توانم باشم و فکر می کنم می توانم خیلی بهتر شوم. من سعی نمی کنم خودم را با دیگران مقایسه کنم، چون مثل خودم بازی می کنم.

این آمریکایی که از سال 2013 در بالاترین سطح این ورزش بازی می کند، در طول سال ها فرصت های زیادی برای یادگیری داشته است. با دو حضور در المپیک و برد و باخت در هر یک از مهم ترین تورنمنت های بین المللی والیبال، هنوز چیزهای زیادی در زمین والیبال ندیده است.

به عنوان یک دانش آموز خوب، او همچنین به اندازه کافی باهوش و متواضع بود که متوجه شد چیزهای زیادی می تواند از کسانی بیاموزد که دقیقاً همان کارهایی را که او در آن سوی تور اجرا می کرد، انجام می دادند. میکا با یک دهه کامل در میان نخبگان این ورزش، با برترین های نسل های مختلف روبرو شده است و پس از هر مسابقه، همیشه صفحاتی برای برداشتن از کتاب های آنها داشت.

لوسیانو د چکو آرژانتینی یکی از بهترین بازیکنانی است که میکا با آنها رو به رو شده است. این دو شش سال است که در ایتالیا حریف یکدیگر بوده اند، اما بیش از آن، دارنده مدال المپیک توکیو به دلیل سبک بازی منحصر به فردش همیشه الهام بخش میکا بوده است.

هیچ کس نمی تواند دست های او را تکرار کند. تکنیک او باورنکردنی است و او این ویژگی را در مورد خود دارد.

برونو رزنده و او داستان جالبی دارند، زیرا این دو باشگاه در فصل 2018-2019 تغییر کردند و برزیلی از مودنا به لوبه رفت و میکا مسیر مخالف را در پیش گرفت. برونو کاپیتان تیم ملی کشورش برای یک دهه در حال حاضر، نوعی رهبری است که میکا تحسین می کند.

او یک رهبر بی مانند و یک پاسور باورنکردنی است و فرماندهی که همتا ندارد. او کسی است که قطعا همه می توانند از او بیاموزند.

گروه والیبال البرز ورزشی – جمشید حمیدی و هستی رفیعی