چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
500 هزار دلار برای هر بازیکن

مسابقات NBA چیست و چگونه برگزار می شود؟

 در 15 آگوست برنامه خود را برای مرحله گروهی افتتاحیه تورنمنت درون فصلی اعلام کرد که بر اساس آن تیم برنده و بازیکنان آن هر کدام 500.000 دلار دریافت خواهند کرد.

این تورنمنت که فینال آن در 9 دسامبر در لاس وگاس برگزار می شود  هر تیم NBA در یک مرحله گروهی چهار بازی در ماه نوامبر برگزار می کند و برندگان گروه به مرحله حذفی می روند.

این تورنمنت محلی برای اثبات جدیدترین ستارگان لیگ خواهد بود، زیرا ویکتور ویمبانیاما و سن آنتونیو اسپرز بیش از هر تیم دیگری در مرحله گروهی چهار بازی این ماه در سطح ملی (سه بازی) از تلویزیون پخش شده اند.

و اما جام NBA دقیقا چیست؟ مسابقات چگونه کار خواهد کرد؟

افتتاحیه مسابقات درون فصلی در روز جمعه، 3 نوامبر آغاز می شود و با قهرمانی در شنبه، 9 دسامبر به اوج خود می رسد. نیمه نهایی (پنجشنبه، 7 دسامبر) و قهرمانی در T-Mobile Arena در لاس وگاس برگزار می شود. برای برنامه کامل، اینجا را کلیک کنید.

مسابقات درون فصلی شامل دو مرحله خواهد بود: بازی گروهی و راند حذفی.

 همه 30 تیم به طور تصادفی در گروه های پنج نفره در کنفرانس خود بر اساس رکوردهای برد- باخت از فصل عادی 2022-23 قرار گرفتند. از 3 نوامبر و ادامه تا سه شنبه، 28 نوامبر، هر تیم چهار بازی گروهی تعیین شده را در "شب های تورنمنت" انجام خواهد داد

مسابقه بین منتخب کنفرانس غرب و منتخب کنفرانس شرق در ماه فوریه برگزار می‌شود که به آن آل‌استار می‌گویند.

دانک مایلز ترنر با پاس تایرس هالیبرتون در 19 ثانیه به پیروزی ایندیانا پیسرز مقابل کلیولند کاوالیرز در جمعه شب، اولین سبد به ثمر رسیده در تاریخ مسابقات درون فصلی NBA شد.

در بهترین بازی شب، گلدن استیت واریرز زمانی که استفن کری در کمتر از یک ثانیه به پایان بازی لایی‌آپ کرد، گلدن استیت واریرز را شکست داد که علی رغم برخورد دریموند گرین به رینگ، تیم برنده مشخص شد.

از سوی دیگر پورتلند تریل بلیزرز ممفیس گریزلیز را بدون برد نگه داشت. همچنین، خط 3 امتیازی در بال آرنا باید قبل از شروع بازی بین دنور ناگتس و دالاس ماوریکس دوباره رنگ آمیزی شود. لیگ از طرح های رنگارنگ زمین جایگزین برای هر 30 تیم برای مسابقات مسابقات استفاده می کند.

برگردان: هستی رفیعی