پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

صالحی‌امیری: به خاطر مشکلات ترانسفر ارز، امکان دریافت نداریم

رئیس کمیته ملی المپیک در دومین نشست خبری آنلاین خود به تشریح آخرین وضعیت ورزش در دوران کرونا و برنامه های آینده پرداخت.

صالحی امیری با یادآوری طراحی برنامه های ۱۵ گانه برای کمیته ملی المپیک گفت: گزارش عملکرد دو ساله کمیته ملی المپیک در قالب این برنامه تهیه شده که به زودی در مورد آن اطلاع رسانی کامل انجام می شود. رسیدگی به ساختار و سر و سامان دادن به تشکیلات کمیته ملی المپیک و امور داخلی یکی از مهمترین اقدامات بود که انجام شده است.

وی به نشست هیات اجرایی که امروز برگزار شد، اشاره کرد و گفت: علیرضا دبیر در نشست امروز گزارش کامل از فدراسیون کشتی ارائه داد. به گفته وی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای پیشبرد اهداف و برنامه ای کشتی در سال جاری لازم است. از کسانی که پیش از این برای کشتی تلاش داشتند تشکر می کنم اما دبیر در هشت ماه گذشته تلاش زیادی برای سامان دهی وضعیت کشتی داشته است. سامان دهی نیروی انسانی، جذب منابع و اسپانسر از جمله دلایل آن است. ضمن اینکه دبیر زبان مشترک با اهالی کشتی دارد.

صالحی امیری در مورد بودجه کمیته بین المللی المپیک که برای اختصاص به کمیته های ملی المپیک پیش بینی شده است، گفت: کمیته بین المللی المپیک بودجه مصوب برای حمایت مالی از کشورها را افزایش داده است. البته به خاطر مشکلات ترانسفر ارز، امکان دریافت نداریم. در ایران معادل ریالی به ورزشکاران پرداخت می شود، پول ما هم در حساب ioc ذخیره می شود. رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد که ۱۰ و ۳ دهم میلیون دلار میزان افزایش اعتبار کمیته بین المللی المپیک برای کشورها طی یک سال آینده است.

وی با بیان اینکه امروز در مورد بودجه مصوب فدراسیون ها در سال جاری بحث داشتیم، تصریح کرد: جداول بودجه فدراسیون ها طراحی و رقم ها مشخص است. بودجه سال قبل به علاوه افزایش ۱۰ درصدی اصل این برنامه است با این تفاوت که روند اجرای برنامه در ارتباط با تامین منابع است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بودجه پرسنل ردیف سوم بودجه کمیته ملی المپیک را تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد که ردیف چهارم مربوط به تجهیزات و خرید آنها می شود.

صالحی امیری با تاکید دوباره بر اینکه بودجه ۹۹ فدراسیون ها با ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته اعمال می شود، خاطرنشان کرد که پرداختی کامل به فدراسیون ها منوط به دریافتی کامل کمیته از دولت خواهد بود.