چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
لفاظی و مسابقه بیانیه ممنوع

حرمت شکنی مطرود است!

برخی جایگاه رفیع تعلیم و تعلم را فراموش کرده و با منازعه و مجادله و داد و قال در پی تخریب یکدیگر هستند.

دو باشگاهی که تحت امر وزارت ورزش فعالیت می کنند و اعضا هیات مدیره آن بایستی خطوط و مسیر اصلی حرکت باشگاه را ترسیم کنند، بی جهت در جاده خاکی گام برمی دارند!

همانطورکه بازیکنان و مربیان باعقد قرارداد سالانه در خدمت باشگاه قرار می گیرند و مبالغ میلیاردی دریافت می کنند، لازم است در تمامی مقاطع تابع قرارداد منعقده باشند.

بدیهی است توجه به اصول فنی و اهتمام به برنامه های تمرینی و مسابقات جاری از مهمترین وظایف ذاتی مربیان و بازیکنان است.

در مراحل بعدی لازم است این عده از ایجاد چالش و مناقشه و حرکت در مسیر ناهموار اجتناب کنند. چه کسی باور می کند که با جنجال و مرافعه و مسابقه بیانیه و جنگ‌زرگری می توان به قهرمانی رسید؟

چه کسی به مربیان و بازیکنان  این اجازه را داده که هر کلامی را جاری و ساری کند؟

اگر چه کمیته های انضباطی و اخلاق در شرایط خاص خاطیان را با محرومیت و جرایم رو به رو می کند، اما انتظار می رود مدیران باشگاهها محدوده اظهارات مربیان و بازیکنان را مشخص کنند. به ویژه آنکه دو باشگاه پایتخت وظایف فرهنگی و ورزشی را هم یدک‌می کشند از طرفی شان و جایگاه مربی را باید حفظ کرد.

جواد نکونام و یحیی گل محمدی دو مربی نام آشنا و شاخص کشور هستند. این دو سالیان ‌متمادی در فوتبال کشور منشا خدمات ارزنده ای بوده اند.

نباید اجازه داد، این دو با تخریب یکدیگر در مسیر غلط گام بردارند. شاگردان این دو مربی باید از تجارب ارزنده آنها در پیشبرد موضوعات فنی گام بردارند و در زمین مسابقه این توانایی ها را بروز دهند.

البته در شرایطی خاص مدیران باشگاه باید بازیکنان و مربیان را از مصاحبه منع کنند.

متاسفانه بارها دیده شده،‌ مدیران و مسئولان دو باشگاه و روابط عمومی آنها بجای برخورد با خاطیان ، خودشان آتش بیار معرکه شده و با صدور بیانیه های آتشین و مصاحبه های تند طرف مقابل را تخریب می کنند.

این رویه غلط باعث منازعه و مناقشه جدی در سکوها و نزد تماشاگران دو طرف می شود و تنش ها افزایش می یابد. اعتقاد داریم با تخریب و مجادله اساس فوتبال ما تحت تاثیر قرار می گیرد و فوتبال ملی از این‌ناحیه خسارت می بیند.

امیدواریم با دخالت و نظارت مدیران و همکاری و همراهی کادر فنی سرخابی ها شاهد خاتمه مصاحبه های تند و زننده باشیم و در عوض فوتبالی تاکتیکی و تماشاگر پسند و مصاحبه های فنی را ببینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان