چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
تداخل بازی های باشگاهی با برنامه های تیم ‌ملی؛

لیگ را بی جهت تعطیل نکنید!

 دو دیدار تیم‌ ملی با هنگ کنگ و ازبکستان و تداخل آن با بازی های لیگ و حضور نمایندگان کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا را باید مدیریت کرد و از ایجاد وقفه و تعطیلی بی دلیل اجتناب نمود.

تیم ‌ملی روز ۲۵ آبان در مرحله مقدماتی جام جهانی در تهران با هنگ‌کنگ ‌بازی دارد. پنج روز بعد تیم ‌ما با سفر به تاشکند با ازبکستان مصافی سخت خواهد داشت.

در عرصه مسابقات باشگاهی آسیا هم سه نماینده ما ( نساجی، سپاهان و پرسپولبس)‌ رقابت‌های دشواری ظرف امروز و فردا برگزار می کنند. قرار است روزهای جمعه تا یکشنبه هفته دهم لیگ برتر هم طبق برنامه اعلام شده برگزار شود.

پیکار سنگین سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان و رقابت استقلال و تراکتور در آزادی از مهمترین دیدارهای هفته  جاری است.

تداخل این مسابقات و حضور ملی پوشان تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال در عرصه رقابت‌های باشگاهی باعث شده تا برخی ساز همیشگی تعطیلی لیگ را  کوک کرده و مجددا وقفه در مسابقات داخلی را پیشنهاد دهند.

به نظر می رسد با مدیریت صحیح در فدراسیون به ویژه حضور محمد نبی در کنار ملی پوشان می توان هم مسابقات باشگاهی را برگزار کرد و هم رقابت های تیم ملی را سر و سامان داد.

برای مثال برای دیدار خانگی با هنگ کنگ در روز ۲۵ آبان در تهران می توان به ملی پوشان سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال که در درگیر مسابقات سنگینی بودند استراحت داد. انرژی آنها را ذخیره کرد و برای مسابقه ۳۰ آبان در تاشکند از بازیکنان مذکور استفاده کرد.

در چنین شرایطی لیگ تعطیل نخواهد شد و تیم‌ ملی با مدیریت کار خود را پیش خواهد برد.

از طرفی اگر سازمان لیگ اصرار به برگزاری مسابقات داشته باشد و قلعه نویی هم بازیکنان ملی پوش تیم‌های مورد اشاره را در پیکار ساده با هنگ کنگ به بازی بگیرد، قطعا بازیکنان کلیدی در خطوط دفاعی از جمله کنعانی، رامین رضاییان و بیرانوند و روزبه چشمی آسیب خواهند دید.

به هر حال باید برای این تراکم و تداخل برنامه ها چاره ای اندیشید و راه اصولی در پیش گرفت.

تحمیل عقاید و ایجاد وقفه در لیگ باشگاهی به دلایلی که در سطور پیشین بدان اشاره شد به مصلحت نیست.

نویسنده: جابر آقاجان زاده