پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

سیتی و بارسا به دنبال صعود

هفته چهارم و دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت دیدار پیگیری خواهد شد.

در مهمترین این دیدارها میلان و دورتموند در خانه به ترتیب به مصاف پاری سن ژرمن و نیوکاسل می روند. همچنین در گروه های G وهم، منچستر سیتی و بارسلونا می‌خواهند با غلبه بر حریفان پیش رو، صعود خود را به دور بعدی این رقابت ها قطعی کنند.

گروه E: در این گروه که تیم‌های اتلتیکو مادرید اسپانیا، سلتیک اسکاتلند، لاتزیو ایتالیا و فاینورد هلند حضور دارند امشب اتلتیکو مادرید در ورزشگاه اختصاصی خود وندا مترو پولیتانو به مصاف سلتیک می رود دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی ۲بر۲ به پایان رسید. در دیگر دیدار این گروه هم لاتزیو در ورزشگاه المپیکو رم پذیرای یاران علیرضا جهانبخش یعنی فاینورد است. بازی رفت دو تیم هم با برتری سه بر یک فاینوردی ها خاتمه یافته بود.

در جدول رده بندی گروه E در کمال تعجب فاینورد با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم های اتلتیکو مادرید، لاتزیو و سلتیک به ترتیب با ۵ ، ۴ و ۱ امتیاز تیم های دوم، سوم و چهارم این گروه را تشکیل می دهند.

گروه F: در این گروه که تیم‌های پاری سن ژرمن فرانسه، نیوکاسل انگلیس، دورتموند آلمان و آث میلان ایتالیا حضور دارند امشب در دور برگشت این رقابت ها در حساس ترین تقابل آث میلان در سن سیرو میزبان پاری سن ژرمن است دیدار رفت دو تیم چهارشنبه دو هفته قبل با برد قاطع سه بر صفر پاریسی ها در پارک دو پرنس پاریس همراه بود و حالا شاگردان استفانو پیولی که با دو امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار دارند برای سر و سامان دادن به وضعیت خود در جدول به دنبال کسب سه امتیاز خانگی این دیدار هستند موردی که دست یابی به آن چندان سهل و آسان نمی باشد. در دیگر مسابقه این گروه بروسیا دورتموند در حالی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک پذیرای نیوکاسل خواهد بود که بازی رفت را هم با یک گل به سود خود به پایان رسانده است.

در این گروه تا پایان هفته سوم پاری سن ژرمن با ۶ امتیاز در صدر ایستاده و نیوکاسل و دورتموند با ۴ امتیاز تیم های دوم و سوم هستند و میلان در کمال شگفتی با تنها ۲ امتیاز در انتهای جدول رده بندی گروهF قرار دارد.

 

گروه G: در این گروه که تیم‌های منچستر سیتی انگلیس، ستاره سرخ بلگراد صربستان، لایپزیش آلمان و یانگ بویز سوئیس قرار دارند که امشب منچستر سیتی در اتحاد میزبان یانگ بویز می باشد.

شاگردان پپ گواردیولا در صورت برتری در این بازی صعود خود را به عنوان تیم نخست این گروه به مرحله بعدی این رقابت ها قطعی می‌کنند. گفتنی است دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه سه بر یک به سود سیتیزن ها به اتمام رسیده بود. در دیگر دیدار هم ستاره سرخ بلگراد در خانه به مصاف لایپزیش می رود و اگر لایپزیشی ها هم که مارکو رزه ۴۷ ساله هدایت آنها را بر عهده دارد موفق به کسب سه امتیاز برابر حریف خود شوند،  می‌توانند صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کنند.

در جدول رده بندی گروه G منچستر سیتی با ۹ امتیاز صدرنشین است و تیم  لایپزیش با ۶ امتیاز تیم دوم جدول این گروه می باشد و ستاره سرخ و یانگ بویز هر کدام با تنها یک امتیاز به ترتیب تیم های سوم و چهارم این گروه را شامل می شوند.

گروه H : در این گروه که تیم های بارسلونا اسپانیا ، پورتو پرتغال، شاختار دونتسک اوکراین و آنتورپ بلژیک حضور دارند. امشب بارسلونا میهمان شاختار و پورتو میزبان آنتورپ می‌باشد. شاگردان ژاوی در دیدار رفت توانستند در خانه دو بر یک از سد حریف اوکراینی خود بگذرند و اگر در این دیدار خارج از خانه  که به نظر می‌رسد بازی چندان راحتی برای آنها نباشد موفق شوند در برابر شاختار به پیروزی دست یابند صعود خود را به دور بعدی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا قطعی خواهند کرد در دیگر مسابقه این گروه پرتو با مهدی طارمی میزبان آنتورپ است که اگر شاگردان کونسیسائو بتوانند برابر حریف بلژیکی خود به برتری برسند تا حد بسیار زیادی خیالشان را بابت صعود از این گروه راحت می‌کنند.

در جدول گروه H این رقابت ها بارسلونا ۹ امتیازی در صدر ایستاده و پورتو با ۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد و شاختار با ۳ امتیاز تیم سوم است و آنتورپ بدون امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار گرفته است.

گزارش: آتور چهاربخشی