چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
جام باشگاه‌های آسیا:

سپاهان، ‌تیم اآلمالیق را به توپ بست، نساجی جا ماند!

سپاهان باخت نساجی به تیم ازبکی را با گلباران تیم آلمالیق جبران کرد و برای AFC و حکم ناعادلانه آنها خط و نشان‌کشید.

دیشب ورزشگاه آزادی شبی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت. برگزاری دو بازی در یک شب در یک ورزشگاه در مسابقات رسمی جام باشگاه ها مسبوق به سابقه نبوده است.

از آنجا که نساجی ورزشگاه آزادی را برای میزبانی به AFC معرفی کرده بود و سپاهان هم با حکم صادره از برگزاری مسابقه در نقش جهان محروم شده بود ، ابن دو بازی همزمان و با فاصله چند ساعته در تهران برگزار شد.

نساجی تیم محبوب قائم شهر و استان مازندران و نماینده ایران در مصاف با نوبهار باختی عجیب داشت. آنها هر چه زدند به در بسته خورد. مهاجمان نساجی از جمله آزادی بیش از پنج موقعیت صد در صد گل را از دست دادند.

در آن سوی میدان دو گل زود هنگام از سوی نوبهار معادلات را به هم  زدو باخت سه بر یک را به نام نساجی ثبت کرد.

در این گروه الهلال و نوبهار شانس صعود دارند و نساجی و تیم هندی حذف شده زود هنگام هستند. ساعتی بعد ورزشگاه آزادی و هواداران خونگرم اصفهانی شاهد درخشش بازیکنان مورایس بودند.

کسی باور نداشت که آلمالیق این‌چنین اسیر تهاجمات بی وقفه تیم سپاهان شود.

بازی شناور و ترکیبی، ‌سرعت در تهاجم و یک دوهای موثر در عمق دفاع حریف، به زیبایی انجام شد و دروازه آلمالیق بارها به روی پاشنه چرخید. رضاییان و زکی پور به عنوان دو مدافع کناری در تهاجمات نقشی بی بدیل داشتند.

حسین نژاد و قربانی دو مهره جوان و پر انرژی سپاهان در خط هافبک  عالی بودند. احمد زاده در همه جای زمین سرک می کشید. اسدی در نوک پیکار حمله بازیکنی موثر بود. عیسی آل کثیر و مقانلو هم در نیمه دوم به محض ورود به زمین برای تیمشان گلزنی کردند.

در این دیدار حسین نژاد مرد اول میدان بود. این جوان مستعد بارها با حرکات تکنیکی دفاع حریف را شکافت و با گلهای نابش همه را به وجد آورد.

تیم نیروی هوایی عراق هم با نتیجه عجیب با دو گل تیم الاتحاد عربستان را شکست داد. حالا سه تیم الاتحاد، نیروی هوایی و سپاهان  برای‌صعود رقابتی تنگاتنگ خواهند داشت.

دیدارهای بعدی سپاهان با نیروی هوایی و الاتحاد مهم و سرنوست ساز خواهد بود.

نویسنده: احمد میرزاییان