چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گل به یادماندنی رونالدو در 38 سالگی

درآمد 995 میلیون دلاری برای چهار بازیکن در عربستان

کریستیانو شب گذشته در 38 سالگی گلی دیدنی برای تیمش النصر به ثمر رساند تا در پیروزی 2-0 مقابل الخلیج دروازه حریف را باز کند.

آنها به تعقیب الهلال، رهبر لیگ برتر عربستان سعودی ادامه می دهند که پس از روز دوازدهم، چهار امتیاز برتری دارد.

گل این مهاجم پرتغالی در دقیقه 26 به ثمر رسید که النصر در سمت چپ پای آیمریک لاپورته اسپانیایی توپ را پس گرفت. وی رونالدو را پیدا کرد که با دریبل از دروازه فاصله گرفت تا توپ را بگیرد و فضا را باز کند.

کریستیانو با یک ضربه ساختگی مدافع را رها کرد و توپ را به پای راست او برگرداند. با این فضا و حرکت بسیار کم، او یک ضربه پای راست چشمگیر زد که درون تیرک سمت راست دروازه بان قرار گرفت، دروازه بان که فرصتی برای واکنش نداشت.

در نیمه دوم، CR7 با یک پاس گل به لاپورت، که گل دوم شب را به ثمر رساند، به پیروزی رسید. این سومین برد متوالی النصر و چهارمین برد در پنج بازی بود که به امتیاز 28 رسید. آنها چهار کمتر از الهلال پیشرو و چهار بیشتر از التعاون دارند که با 24 امتیاز در رده سوم قرار دارند.

کریستیانو رونالدو تا کنون در سال 2023 در 48 بازی 44 گل به ثمر رسانده است و تأیید می کند که او همچنان در فرم شکست های جهانی است، اگرچه در لیگی در سطح پایین تر از نخبگان اروپایی بازی می کند.

نفوذ لیگ برتر عربستان در فهرست فوربس با چهار بازیکن (رونالدو، نیمار، کریم بنزما و سادیو مانه) در 11 بازیکن برتر جهان به وضوح دیده می شود.

بر اساس گزارش فوربس، مجموع درآمد چهار بازیکن لیگ حرفه‌ای عربستان بیش از نیمی از 995 میلیون دلاری است که هر 11 بازیکن فهرست ثروتمند به دست آورده‌اند.

کیلیان امباپه با مجموع درآمد 110 میلیون دلاری، با فاصله کمی پس از نیمار، هم تیمی سابق خود در پاری سن ژرمن، در رتبه بعدی قرار دارد.

ارلینگ هالند، بازیکن منچسترسیتی، با درآمد سالانه کل بالاتر از محمد صلاح، بازیکن لیورپول و کوین دی بروین، پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر بود.

فوربس گفت که ارقام درآمدهای درون زمینی آن شامل تمام جوایز، حقوق و پاداش های کسب شده در 12 ماه گذشته است، در حالی که درآمدهای خارج از زمین تخمینی از معاملات حمایت مالی، هزینه های ظاهری، درآمد مجوز و بازده نقدی از مشاغلی است که آنها فعالیت می کنند.

فهرست 11 فوتبالیست برتر فوربس در سال 2023

1. کریستیانو رونالدو (260 میلیون دلار)

2. لیونل مسی (135 میلیون دلار)

3. نیمار (112 میلیون دلار)

4. کیلیان امباپه (110 میلیون دلار)

5. کریم بنزما (106 میلیون دلار)

6. ارلینگ هالند (58 میلیون دلار)

7. محمد صلاح (53 میلیون دلار)

8. سادیو مانه (52 میلیون دلار)

9. کوین دی بروین (39 میلیون دلار)

10. هری کین (36 میلیون دلار)

11. رابرت لواندوفسکی (34 میلیون دلار)

منبع: مجله فوربس

برگردان: هستی رفیعی