پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

دوومیدانی و زمانی که زود می گذرد!

چشم را که به هم بزنیم زمان به سرعت می گذرد، انگار همین دیروز بود که افشین داوری سرپرستی فدراسیون دوومیدانی را برعهده گرفت اما امروزه خبر رسید که دوره شش ماه ی ریاست وی به پایان رسید.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که کیومرث هاشمی وزیر ورزش چه تصمیمی در اینباره اتخاذ خواهد کرد؛ حکم سرپرستی داوری را تمدید می‌کند یا فرد دیگری را به عنوان سرپرست جدید معرفی می‌کند.

طی چند ماه گذشته این موضوع به وجود آمد که حکم سرپرستان برخی فدراسیون‌ها به عنوان قانونی بودن امضای آنها، از سوی وزیر تمدید شد. در 25 اردیبهشت ماه حکم هاشم اسکندری و خسرو ابراهیمی سرپرستان دو فدراسیون بولینگ و بیلیارد و همچنین بادبانی تمدید شد و این دو فدراسیون که قبل از آن تاریخ نیز با سرپرست اداره می‌شدند، به همان منوال گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.

اما این شیوه ها نمی تواند درمان درد فدراسیون های ورزشی باشد به ویژه در دوومیدانی که پرمدال ترین رشته ورزشی در دنیا است.

محسن ربانی، کارشناس و عضو سابق تیم ملی می گوید: آقای داوری دوومیدانی کار بوده و این ورزش را می شناسد اما ماندن یا نماندن ایشان بستگی به نظر وزارت ورزش دارد. همه می دانند که دوومیدانی ایران در سطح آسیا مدال آور است اما رئیس فدراسیون هر فرد که باشد باید برنامه محور عمل کند.

اینگونه نباشد که افراد برنامه را با خود به فدراسیون بیاورند و زمانی که می روند همه چیز به خواب برود، برنامه می تواند چراغ راه آینده ی هر فدراسیونی باشد. مدال احسان حدادی در پرتاب دیسک ثابت کرده است که ما در دوومیدانی هم می توانیم در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

خب، باید دید که وزیر ورزش با همه مشکلات و موانع زیادی که سر راه دارد برای رشته پایه و مادر ورزش ها چه تدبیری خواهد اندیشید. تمدید سرپرستی فدراسیون های ورزشی به نظر ما مسکنی بیش نخواهد بود باید انتخابات فدراسیون های ورزشی را حتی اگر لازم باشد به صورت انتصابات! برگزار کند. در اینباره باز هم خواهیم نوشت.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی