پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال باشگاه های کشور

رد و بدل شدن 273 گل و حضور دو بازیکن خارجی

هندبال باشگاه های کشور از هفته سوم گذشت.

در یکی از مهمترین دیدارهای هفته سوم لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور دربی شهر اصفهان بین تیم های سپاهان نوین و فولاد مبارکه سپاهان برگزار شد که سپاهان علی رغم باخت در نیمه اول توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ نوین را شکست دهد. سپاهان نوین که به تازگی با مجید رحیمی زاده قرارداد همکاری امضا کرده، با بازیکنان جوان خود بازی خوبی را در هر دو نیمه ارائه داد اما با بدشانسی در دقایق پایانی این بازی، نتیجه را واگذار کرد.

در این هفته 273 گل از خط دروازه ها گذشت و حضور دو بازیکن مونته نگرو و صربستان انگیزه های بازیکنان ایرانی را صیقل داد. هندبال همانند رشته های ورزشی باید برای ارتقای فنی بازیکنانش درصدد جذب هندبال بازان حرفه ای باشد.

در دیگر دیدار دیروز فراز بام خائیز دهدشت که به خانه گیتی پسند رفته بود، نتوانست نتیجه ای بهتر از ۲۳-۳۰ بگیرد و کماکان با ۳ شکست از سه بازی خود بدون امتیاز در رده های پایانی جدول رده بندی قرار دارد.

پلیمری‌ها هم که به سبزوار رفته بودند، در یک بازی برتر در سالنی پر از تماشاگر پرشور توانستند دومین پیروزی خود با نتیجه ۲۷-۳۰ را کسب کنند و ۴ امتیازی شوند. پلیمر خلیج فارس خرم آباد که در وقفۀ لیگ به‌خاطر بازی‌های تیم ملی دو بازیکن خارجی، بوزو آندلیچ اهل مونته‌نگرو و گولوبوویچ صربستانی و همچنین یونس آثاری ملی‌پوش را جذب کرده، با سایر بازیکنان مطرح خود یعنی محمد سیاوشی، الله کرم استکی، شهاب صادق زاده و... بازی بسیار خوبی از خود در زمین به نمایش گذاشت و نشان داد برای ماندن در کورس قهرمانی آماده است.

آلومینیوم اراک نیز مقابل صنعت مس کرمان حرفی برای گفتن نداشت و نتیجه هر دو نیمه را با حساب ۸-۱۵ در نیمه نخست و  ۲۱-۳۱ در پایان بازی واگذار کرد. مس با این پیروزی شمار بردهای خود را به ۳ رساند تا با ۶ امتیاز همچنان در رده های بالای جدول بایستد و با لغو دیدار نیروی زمنی شهدی شاملی با نفت و گاز گچساران، به صدر جدول صعود کند.

در آخرین دیدار هفته سوم لیگ برتر هندبال مردان زغال سنگ طبس هم با پیروزی ۳۴ بر ۲۶ برابر پرواز هوانیروز با دست پر از اصفهان به طبس بازگشت.

بازی نفت و گاز گچساران و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون هم به دلیل عدم حضور به موقع نیروی انتظامی در سالن مسابقه از سوی ناظر مسابقه لغو و به تصمیم کمیته انضباطی ارجاع داده شد.

تابلوی نتایج:

گیتی پسند اصفهان 30 23 فرازبام خاییز دهدشت

سپاهان نوین اصفهان 19 25 فولاد مبارکه سپاهان

پیکان خراسان  27 30 پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد

آلومینیوم اراک 21 31 صنعت مس کرمان

پرواز هوانیروز اصفهان 26 34 زغال سنگ طبس

با این نتایج صنعت مس کرمان و فولاد مبارکه سپاهان با 6 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند، زغال سنگ طبس و گیتی پسند نیز با 5 امتیاز جایگاه‌های سوم و چهارم جدول را از آن خود کردند و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با 4 امتیاز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

نفت و گاز گچساران با 2 امتیاز هفتم لیگ است و تیم‌های پیکان خراسان، سپاهان نوین، فرازبام خاییز دهدشت، پرواز هوانیروز و آلومینیوم اراک بدون امتیاز در رده‌های بعدی جای دارند. هفته چهارم لیگ سی و ششم ۲۲ آبان برگزار می شود.

گزارش: ج - دوستدار