چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
ساختار برگزاری یک لیگ منظم

قاسم‌پور: زمانی ادعای آقایی بر آسیا را داشتیم

کارشناس فوتبال گفت: لیگ را هم نمی‌توانیم برگزار کنیم آنوقت توقع داریم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ابراهیم قاسم پور در مورد عملکرد تیم نساجی و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در گفت‌وگو با البرز ورزشی اظهارات داشت: نساجی تجربه کمی داشت و از این تیم با نفراتی که داشت، توقعی نمی‌رفت. در‌عوض سپاهان مدت‌هاست که در چنین عرصه‌هایی شرکت کرده و نفرات خوبی هم چه روی نیمکت و چه درون زمین دارد. در هر پست دو سه بازیکن خوب در خدمت این تیم هستند. در‌نتیجه دست مورایس برای استفاده از نفرات باز است. نساجی که شکست خورد و حذف شد، امیدوارم سپاهان در ادامه عملکرد بهتری داشته باشد و از گروه خود صعود کند.

وی ادامه داد: نباید به پیروزی پرگل تیم سپاهان مقابل آلمالیق دل‌خوش باشیم؛ چراکه این یک اتفاق بود. حریف خطرناک و خوبی نبود از این رو نمی‌توانیم روی این بازی به‌عنوان سنگ محکی برای شناخت سپاهان حساب کنیم. با این حال سپاهان تیمی ‌است که می‌توان روی آن حساب کرد و شانس سود از گروه خود را دارد.

این کارشناس به مشکلات فوتبال ایران اشاره و تاکید کرد: پیشرفت‌هایی که دیگر کشورها و رقبا کرده‌اند ما نداشته‌ایم. کاری برای فوتبال‌مان نکرده‌ایم، زیرساخت ضعیف است، برنامه‌ریزی صورت نگرفته و هرچه نگاه می‌کنیم فاصله ما با دیگر کشورها حتی تیم‌های عربی بسیار زیاد شده است. پول فوتبال ما زیاد است، اما حیف‌و‌میل می‌شود. زمانی ادعای آقایی در آسیا را داشتیم اما حالا از چنین ادعایی عاجزیم.

قاسمپور با انتقاد از عملکرد مسئولان فوتبال گفت: وقتی شما در بالاترین سطح فوتبال که همانا تیم ملی است، نمی‌توانید توقعات را برآورده کنید پس نباید در سطح باشگاهی از تیم‌های باشگاهی توقع داشته باشید تا کمبودهای فوتبال ایران را با صعود در گروه‌های خود یا کسب جام جبران کنند. تیم ملی ۵۰ ‌سال از قهرمانی در آسیا محروم است. تیم امید ما ۵۰ سال است به المپیک نرسیده و حتی صعود نکرده چه برسد به اینکه بخواهد جامی کسب کند یا از مرحله خود بالا برود، درنتیجه وقتی ما نمی‌توانیم یک لیگ را برگزار کنیم چه توقعی از باشگاه‌ها داریم؟

گفت و گو: نیلوفر مژدهی