چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نگاه تیز بین مورایس و یحیی به مستطیل سبز؛

سپاهان در اندیشه عبور از سد پرسپولیس!

سپاهان با برد پرگل در جام باشگاه‌های آسیا در بهترین شرایط قرار دارد.

پرسپولیسی ها  هم با سه تساوی در لیگ و مسابقات آسیایی و مصدومان بیشمار اوضاع خوبی ندارند. این تقابل به لحاظ اوضاع متفاوت دو تیم  نقش مربیان را نمایان می سازد.

فردا روزی سرنوشت ساز برای تیم سپاهان خواهد بود. آنها با بهره بردن از شرایط میزبانی و سیل خروشان هوادارانشان در صدد پیروزی در این میدان بزرگ هستند.

پرسپولیس در برابر ملوان و نفت آبادان امتیازات حیاتی از دست داد و به تساوی رسید. در جام باشگاه ها هم با استقلال تاجیکستان به مساوی رضایت داد و مصدومان بسیار و سرماخوردگی بازیکنان کلیدی باعث مشکلاتی برای گل محمدی شد.

آنها  نشان داده اند در میادین سخت نمایش های خوبی دارند و نتایجی عجیب می گیرند.

سپاهان هم پس از صدور حکم ای اف سی با مشکلاتی رو به رو شد و به ملوان باخت. مورایس خیلی زود تیمش را جمع و جور کرد و در جام باشگاهها درخشید. به همین جهت باید دیدار فردا را متمایز لز گذشته دانست.

خط آتش سپاهان مهار نشدنی است. حضور اسدی، آل کثیر و بازگشت مقانلو در خط حمله برای مورایس امیدوار کننده است.

حسین نژاد و قربانی به عنوان دو مهره کلیدی و جوان سپاهان در مرکز میدان بازیگردان اصلی هستند. رضاییان در جناح راست در بهترین فرم بدنی است.زکی پور هم در چپ در اوج قرار دارد. فرشاد احمد زاده هنوز مانند دوران جوانی تلاش و تکاپو دارد.

در تیم سپاهان غیبت نورافکن و رضا شکاری به دلیل مصدومیت  طولانی دغدغه این روزهای مورایس است. نیازمند نقطه اتکا تیمش محسوب می شود.

پرسپولیسی ها با مصدومیت پورعلی گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری بد جوری با تنگنا مواجه شده اند. ترابی و سرلک هنوز به فرم ایده آل نرسیده اند.

عمری، صادقی و سروش سه مهره کلیدی یحیی هستند که فردا باید توان و ظرفیت خود را نشان دهند. در خطوط دفاعی کار کنعانی، گولیسیانی و اسماعیلی فردر مهار مهاجمان حریف سخت خواهد بود.

نعمتی هم در پست دفاع چپ باید با حرکات احمد زاده و نفوذهای دائمی رضاییان مقابله کند. بیرانوند هم فردا وظیفه ای سنگین عهده دار خواهد بود.

به نظر می رسد یحیی برای کاستن از سرعت حریف باید پوشش دفاعی و بازی بسته را در اولویت قرار دهد.

بازی روان و شناور سپاهان و پاس‌های طلایی حسین نژاد و قربانی در عمق و بردن بازی به کناره ها و استفاده از سانترهای مواج رضاییان را عمده روش های تهاجمی میزبان است.

پرسپولیس هم با آنالیز دقیق و حساب‌شده، نقاط ضعف و قوت حریف را می شناسد وبرای مقابله با تاکتیک تیم میزبان طرح و برنامه دارد. مجموعه این عوامل از زیبایی خاص این تقابل خبر می دهد.

امیدوار هستیم این پیکار مهم به دور  از جنجال و مرافعه برگزار شود و تماشاگران حاضر و میلیون ها بیننده تلویزیونی هم یک پیکار زیبا و تاکتیکی را شاهد باشند.

نویسنده: احمد میرزاییان