پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
معجزه درمانی آبمیوه طبیعی برای سلامتی بدن از نگاه رئیس و مشاور عالی انجمن بین المللی داژبال وسطی

یک دنیا خواص در یک لیوان آبمیوه طبیعی

نقش میوه در سبک زندگی انسان و ارتقای سطح سلامت وی بسیار مهم است. امروزه دسترسی ما به انواع آبمیوه‌ ها بیش از هر زمان دیگری میسر است. آبمیوه‌گیری‌های خانگی، تهیۀ نوشیدنی‌های طبیعی برای ما را راحت‌تر کرده‌اند. همچنین صرفۀ اقتصادی آن‌ها نیز بالاست. برای آشنایی بیشتر با چگونگی مصرف آبمیوه و استفاده صحیح از زمان مصرف و نوع آن پای صحبت رضا خوش سرور، ریاست وسعید بابایی مشاور عالی ریاست انجمن بین‌المللی داژبال وسطی نشستیم که ماحصل آن به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

، رضا خوش سرور، ریاست انجمن بین‌المللی داژبال وسطی اظهار داشت: همه افراد عاشق نوشیدن آبمیوه‌های سرد هستند و از آن لذت می‌برند، درواقع نوشیدن آبمیوه مزایای بسیاری دارد و شمارا شاد و سالم نگه می‌دارد، اما باید توجه داشته باشید که از آبمیوه‌های سالم، طبیعی و به میزان متعادل استفاده کنید. همچنین باید به زمانی که آبمیوه را مصرف می‌کنید نیز توجه داشته باشید، چراکه تمام این عوامل در تأثیر نهایی آبمیوه بر بدن شما دخیل هستند.
وی در ادامه افزود، آبمیوه‌های طبیعی سرشار از نوعی فیبر اند که در رشد باکتری‌های کمک‌کننده در سیستم گوارش مؤثر است، به‌طوری‌که در آب سیب و پرتقال می‌توانید تقریباً 3 گرم فیبر محلول پیدا کنید.
تنظیم سطح قند خون و کلسترول
همچنین، ثابت‌شده است که نوشیدن آبمیوه می‌تواند سطح قند خون و کلسترول را تا حدود زیادی تنظیم کند. نوشیدن آبمیوه تازه می‌تواند از بهترین راه‌ها برای تأمین آنتی‌اکسیدان‌ها و محافظت از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار طبیعی ایجادشده در بدن شما باشد، این مقدار در میوه‌ها و سبزیجات تیره‌رنگ بیشتر است. آبمیوه‌ها با آب‌رسانی مطلوب، به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را بهتر پردازش کرده و از ویتامین‌ها و قندهای طبیعی به‌خوبی بهره ببرند.
وی اعلام داشت: نوشیدن آبمیوه و افزودن آن به برنامه غذایی می‌تواند راه‌حلی عالی برای استفاده از بسیاری آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی باشد، اما باید توجه داشته باشید که آنها را به‌عنوان وعده‌های غذایی در نظر نگیرید و در زمان مناسب مصرف کنید. در ادامه آبمیوه‌های مفیدی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید:
نوشیدن آبمیوه با معده خالی
خوش سرور گفت: درواقع بهترین حالت نوشیدن آبمیوه، مصرف آن با معده خالی است و اگر در روز چندین بار آبمیوه می‌نوشیدد، بهتر است آن را حداقل 20 دقیقه قبل یا 2 ساعت بعد از صرف وعده‌های غذایی مصرف کنید، زیرا هنگامی‌که معده شما خالی است، بیشترین مقدار جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی از آبمیوه را دارد.
علاوه بر این بهتر است نوشیدن آبمیوه را آهسته انجام دهید و با این کار اثربخشی تغذیه‌ای آن را تا حدود زیادی افزایش دهید، چراکه بلع یک‌باره آبمیوه، باعث ایجاد نفخ شده و اجازه نمی‌دهد بزاق کافی با آبمیوه به روده وارد شود و هضم صحیح آن را مختل می‌کند.
نوشیدن آبمیوه همراه غذا می‌تواند به تنظیم اشتها و مصرف غذا و جلوگیری از پرخوری کمک کند و در فرآیند کاهش وزن مؤثر باشد، اما باشد توجه داشته باشید که این مورد درباره آبمیوه‌هایی که کالری بالایی دارند صدق نمی‌کند، بنابراین در انتخاب نوع آبمیوه ای که قصد دارید همراه غذا بنوشید دقت کنید.
آبمیوه،یک منبع مغذی عالی
اگر قصد افزایش برنامه نوشیدن آبمیوه رادارید، بهتر است از آبمیوه‌های 100 درصد طبیعی استفاده کنید. نمونه‌های موجود در بازار ممکن است حاوی مقادیری، شکر، رنگ و انواع طعم‌دهنده‌های مصنوعی باشد که بر سلامت تأثیر منفی دارند. به‌طورکلی آبمیوه می‌تواند یک منبع مغذی عالی باشد، اما به شرطی که حد تعادل آن را در برنامه غذایی روزانه خود حفظ کنید.
ریاست انجمن بین‌المللی داژبال وسطی اعلام داشت: آب‌میوه‌های صنعتی برای سلامت بدن مضر هستند و بهتر است به‌جای آن‌ها میوه بخوریم تا ویتامین‌های لازم به بدن ما برسد.
آبمیوه‌های صنعتی طعم و بویی از میوه‌ها ندارند
وی در ادامه اشاره داشت: سال‌های زیادی است که آبمیوه‌های صنعتی در میان ما جایگاه بسیار خوبی پیداکرده‌اند. ویژگی‌های فراوانی دارند که البته باعث شده ما آنها را به آبمیوه‌های طبیعی ترجیح دهیم. برخی از آبمیوه‌های صنعتی هیچ طعم و بویی از میوه‌ها ندارند و صرفاً از شکر، رنگ و اسانس تشکیل‌شده‌اند. حجم عظیمی از آنها را اسیدسیتریک، نگه‌دارنده‌ها، رنگ دهنده‌ها، آب، شکر و ویتامین C تشکیل می‌دهد. گاهی اوقات در برخی از این آبمیوه‌های صنعتی خبری از کنستانتره میوه یا آبمیوه طبیعی نیست و هیچ فایده‌ای برای بدن ندارند.
ضمن اینکه استفاده آنها در طولانی‌مدت برای بدن خطرناک نیز خواهد بود. البته تمام آبمیوه‌های صنعتی حاوی این فاکتورها نیستند. شرکت‌های معتبر و به نامی وجود دارند که از تکه‌های میوه یعنی پالپ در آبمیوه‌های خود استفاده می‌کنند. ضمن اینکه آبمیوه آنها ترکیبی از آبمیوه‌های خانگی است و این نشان می‌دهد که آنها در سطح بسیار پایینی از کنسانتره میوه در آبمیوه‌های خود استفاده می‌کنند. پس قبل از هر چیز توصیه ما این است که اگر قصد دارید مشتری ثابت آبمیوه‌های صنعتی باشید از کارخانه‌ها و برندهای معتبر این محصولات را تهیه کنید.


در ادامه، سعید بابایی مشاور عالی ریاست انجمن بین‌المللی داژبال وسطی، در امور بین‌الملل اعلام داشت: در نظر است با تعیین برخی از شرکت‌های معتبر در سطح ملی و جهانی با حمایت انجمن بین‌المللی داژبال وسطی محصولات نوشیدنی سلامت را در سبد کالایی قرارداد.لازم به ذکر است، رضا خوش سرور با حکم فدراسیون جهانی داژبال که مقر آن در کانادا می‌باشد به‌عنوان ریاست انجمن بین‌المللی داژبال وسطی و همچنین ریاست کنفدراسیون داژبال غرب آسیا و خاورمیانه منصوب گردید.همچنین ورزش بین‌المللی داژبال به‌عنوان ورزش رسمی دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، کارگران، آتش‌نشانان، پلیس‌های جهان، ارتش‌های جهان شناخته‌شده و همچنین به‌عنوان یک ورزش سلامت در تمامی رده‌های سنی از کودکان تا افراد مسن فعال می‌باشد.