چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

اهدافی که پرسپولیس امروز در نقش جهان به دنبالش است

پرسپولیس قبل از بازی سپاهان می‌توانست با برد مقابل صنعت کار خود را راحت کند و در پوزیشن صدرنشین به این بازی بزرگ پا بگذارد اما حالا بیشتر از همیشه نیازمند پیروزی است.

اتفاقی که در خانه حریف که خودش هم مدعی قهرمانی است و البته شرایط فنی و روانی خوبی دارد بسیار دشوار خواهد بود.

پرسپولیس  برای پیروزی در این بازی چنانچه هم ریکاوری مناسبی طی این دو سه روز داشته و هم ایرادهای جزیی خود در فاز دفاع و حمله را برطرف کرده باشد برای بزرگی در ال‌کلاسیکوی ایران کم از حریفش نخواهد داشت. پرسپولیس تیم بازی‌های بزرگ است و قبل‌تر این را ثابت کرده. همین سال گذشته پرسپولیس در شرایطی مقابل سپاهان در اصفهان و بازی حذفی به میدان رفت که شرایط تیم حریف ظاهراً بهتر به نظر می‌رسید اما در نهایت پرسپولیس با یک بازی حساب شده به پیروزی 4 بر 2 رسید. بازی رفت لیگ نیز در این ورزشگاه بدون گل مساوی شد که میزبان پرستاره برتری محسوسی نداشت.

پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه چند انگیزه بزرگ خواهد داشت. اول جبران باخت‌شان در بازی آخر که آخرین بازی دو تیم در سال گذشته بود و باعث شد همه شانس قهرمانی سپاهان را بیشتر بدانند. هر چند در آن مسابقه شرایط با اخراج پریرا سخت شده بود اما شکست دقیقه آخری ضربه روانی بزرگی به تیم یحیی وارد کرد و حالا فرصت مناسبی است تا آن باخت خانگی را جبران کند.

پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان جدید تا کنون نباخته و از آخرین باختش در این استادیوم 17 سال می‌گذرد. اتفاقاً برای پرسپولیس پر شدن این ورزشگاه از هواداران سپاهانی یک مزیت خواهد بود و آنها را بیشتر به سمت پیروزی و موفقیت سوق خواهد داد، کما اینکه اگر شرایط مهیا باشد حتماً پرسپولیس هم هوادارانی در این ورزشگاه خواهد داشت و شرایط مثل تبریز یا انزلی نخواهد بود.

پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه یک انگیزه مهم دیگر هم دارد و آن تقابل یحیی با ژوزه مورایس پرتغالی است. طعنه‌های اخیر مرد پرتغالی به پرسپولیس و البته پاسخی که یحیی به او داد می‌تواند این بازی را روی نیمکت‌ها نیز تبدیل به جدالی بزرگ کند.  حالا با صحبت‌های مورایس غیر از تنش و دعوا روی سکوها و بین بازیکنان باید منتظر دعوای نیمکت‌ها هم بود. با این وجود پرسپولیس برای اینکه ثابت کند قهرمانی‌ها و موفقیت‌های اخیر برخلاف طعنه‌های مورایس و رقبا با توانمندی این تیم به دست آمده باید  واقعیت هایش را در این مسابقه رو کند و بازیکنان باید نشان دهند چطور این پرسپولیس به اینجا رسید و رقبایش چه چیزهایی از این مجموعه کمتر دارند.

گزارش: اکبرعزیزی