چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
سهمی هم از این وضعیت برای خود قائل شو...

کمتر بهانه بگیر آقای سرمربی!

یحیی گل محمدی در کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با سپاهان بار دیگر نشان داد هیچ سعی و قصدی برای به عهده گرفتن مسئولیت در قبال مشکلات فنی و نتایج یکی دو ماه اخیر ندارد و همچنان می کوشد تقصیر ها را به گردن دیگران بیندازد.

پرسپولیس در هفته های اخیر عملکرد پرانتقادی از خود بجای گذاشته و با توقف مقابل ملوان، صنعت نفت آبادان، استقلال تاجیکستان و سپاهان، سوالات زیادی را از جانب اغلب کارشناسان و البته هوادارانش متوجه خود کرده است.

سرخپوشان حتی پیشتر از آن نیز مقابل گل گهر در تهران با اشتباه واضح داور در عدم پذیرش گل صحیح میهمان توانستند پیروز از میدان خارج شوند وگرنه باید یک توقف و ناکامی دیگر هم به کارنامه شان اضافه می شد.

مدافع عنوان قهرمانی چه در لیگ برتر و چه در آسیا، نشانی از یک تیم مقتدر ندارد و افت و مشکلات فنی این تیم کاملاً مشهود است اما متاسفانه در این میان یحیی گل محمدی هیچ سهمی برای خود و تفکراتش قائل نیست و در عوض از زمین و زمان ایراد می گیرد.

یحیی شنبه و یکشنبه با رویکرد "بهانه جویی" در کنفرانس خبری دیدار مقابل سپاهان حاضر شد و به جای پرداختن به دلایل فنی، بار دیگر بحث را به حاشیه کشاند تا فرافکنی انجام دهد، غافل از اینکه متعصب ترین هوادار پرسپولیس هم متوجه نیت و هدف گل محمدی از این صحبتها شده است.

سرمربی پرسپولیس قبل و بعد از بازی مهم هفته، طی اظهارنظری عجیب عنوان داشت سر او و تیمش در نقل و انتقالات پیش فصل کلاه رفته و در عوض رقبا هر آن کس که خواستند را جذب کردند!

قطعاً همه می دانند منظور یحیی از رقبا، چه تیمی است، حتی اگر سپاهان و تراکتورسازي روی کاغذ پر ریخت و پاش ترین تیم های بازار نقل و انتقالات تابستان بوده باشند.

با توجه به جنجال ها و کشمکش های هفته های اخیر بین سرخابی ها و نیز صدرنشینی استقلال در لیگ برتر، منظور اول و آخر گل محمدی از رقبا، حتماً و قطعاً تیم نکونام بوده اما انصافاً این ادعا، مضحک و سوال برانگیز نیست؟

استقلال نه تنها نتوانست سه یار کلیدی و تاثیرگذار خود یعنی قائدی، محبی و سیلوا را حفظ کند، بلکه در هیاهوی استعفای حجت کریمی و روی کار آمدن خطیر، زمان زیادی را نیز از دست داد.

بعد از آن هم اختلاف مشهود خطیر و نکونام و نیز بدهی ها و مشکلات مالی باشگاه، مانع از جذب مهره های موردنظر سرمربی تازه وارد آبی پوشان شد.

چه کسی فراموش می کند برای اولین بار یک سرمربی مجبور شد برای تمام بازیکنانی که عذرشان را خواسته بود، کارت دعوت مجدد بفرستد و بواسطه ناکامی در جذب مهره های جدید، از آنها برای کمک و حضور دوباره در تیمش خواهش کند؟

در عوض گل محمدی ضمن حفظ بیرانوند، گولسیانی، پورعلی گنجی، اسماعیلی فر، ترابی، امیری، سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه و محمد عمری، نفراتی چون کنعانی زادگان، شهاب زاهدی، یاسین سلمانی و مسعود ریگی را نیز جذب کرد.

به این می گویند کلاه سر یک مربی رفتن؟!

همه می دانند که گل محمدی به شدت دنبال یک مهاجم خارجی تراز اول بود اما قیمت بالای نفرات مدنظرش مانع از نهایی شدن مذاکرات می شد. البته که اگر خود ایشان بازیکنی همچون پریرای برزیلی را فصل قبل به پرسپولیس تحمیل نمی کرد، حدود یک میلیون دلار از سرمایه باشگاه باد هوا نمی شد و شرایط برای استخدام مهاجم ششدانگ خارجی در فصل جاری فراهم می گشت.

در این باره حرف بسیار است که آن را به آینده موکول می کنیم اما بد نیست گل محمدی حداقل سهمی از این ناکامی ها برای خود قائل شود...

نویسنده:حامدفرضعلی بیک