پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار کوتاه فوتبال...

احتمال اردوی کوتاه‌مدت سرخپوشان در عربستان

پرسپولیس بعد از شکستی که روز گذشته مقابل سپاهان متحمل شد با چند روز استراحت خود را آماده بازی با النصر خواهد کرد.

. این تیم در بازی‌های پرفشارش در آبان‌ماه نتوانست نتایج خوبی کسب کند تا حدی که از سویی موقعیت خوبی در جدول رقابت‌های لیگ برتر ندارد و از سوی دیگر صعودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم به اما و اگر کشیده شده است.

 در چنین شرایطی تعطیلی بهترین فرصت برای یحیی و تیمش خواهد بود تا خود را آماده بازی با النصر کنند. در این میان باشگاه پرسپولیس منتظر است تا یحیی برنامه تیمش برای بازی با تیم پرستاره عربستانی را اعلام کند. سرمربی پرسپولیس تمایل دارد تیمش چند روزی زودتر به عربستان رفته و اردوی کوتاه‌مدتی در فضای جدید با امکانات بهتر داشته باشند اما او قبل از هر چیز منتظر مشخص شدن تعداد ملی‌پوشان تیمش است.

 یحیی در شرایط فعلی از عدم دعوت هر یک از بازیکنان سابق ملی‌پوشش استقبال خواهد کرد تا هم شاگردانش فرصت کافی برای استراحت داشته باشند و هم اینکه بتوانند با تیمی کامل راهی عربستان شوند.

بیرانوند از سربازی معاف شد!

دغدغه اصلی پرسپولیس و علیرضا بیرانوند برای ادامه دروازه‌بانی او در این تیم، مشکل خدمت سربازی او بود که ناگهان با تصویب قانون جدید مجلس شورای اسلامی، سنگربان سرخپوشان به راحتی معاف شد تا هر وقت که دلش خواست در تیمش بازی کند.

در قانون جدید افرادی که بالای ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند باشند از رفتن به سربازی معاف می شوند که خوشبختانه بیرانوند هر دو را دارد و از همین فردا می تواند برای گرفتن معافیتش اقدام کند..

البته‌ بازیکنان دیگری هم چنین شرایطی را دارند و اگر هم‌ ندارند از همین فردا می توانند برای فرزند آوری اقدام کنند و در آینده نزدیک به معافیت برسند. معافیتی که خیال خیلی ها را برای نرفتن به سربازی راحت کند.

مورایس: آیا از تیم اول لیگ هم به اندازه سپاهان بازیکن به تیم ملی دعوت شده است؟

مورایس بعد از شکست تیم پرسپولیس شادتر از دیگران دیده می شد.او که درپایان مسابقه در محاصره خبرنگاران قرار گرفته بود تصریح کرد:

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: چیزی که خیلی دوست دارم در موردش صحبت کنم اینکه همه لذت بردیم و هواداران پرسپولیس در امنیت کامل ورزشگاه را ترک کردند و فقط یک سری بطری  هنگام کرنر زدن پرتاب شد. که امیدوارم دیگر شاهد این مسایل نباشیم

ظاهرا تیم های دیگر همه چیزهایشان درست بوده است.

اسدی یک گل غیرقابل باور زد.

وقتی مقابل تیمی مثل پرسپولیس برنده می شوید، بردمان جذاب تر می شود.

اسدی مرد اول زمین بود.

آیا از تیم اول لیگ هم این تعداد بازیکن به تیم ملی دعوت شده است.

پرسپولیس هم می توانست با همین خطاها به ما گل بزند.

حذف بازیکنان سپاهان از تیم ملی

در‌پی دعوت از۷ بازیکن تیم سپاهان به تمرینات تیم ملی سر مربی  این باشگاه به ایجاد بر هم خوردن نظم تیمی اش معترض شد.به‌ دنبال اعتراض سرمربی  باشگاه سپاهان که قطعا بدون هماهنگی با باشگاه نبوده، فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد وگفت:

فدراسیون فوتبال: حاضریم از دعوت سپاهانی‌ها به تیم ملی چشم‌پوشی کنیم.

امروز سرمربی سپاهان گفته دعوت ۷ بازیکنِ ما به تیم ملی باعث به‌هم‌خوردنِ نظم سپاهان خواهد شد.

فدراسیون فوتبال در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد : کادر فنی تیم ملی حاضر است از دعوت بازیکنان سپاهان در این اردو چشم‌پوشی کند و درصورت پذیرفتن این مسئولیت از سوی سرمربی سپاهان، تمامی بازیکنان این تیم به باشگاهشان برگردند.

 

مجتبی محرمی جریمه شد

با ابلاغ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مجتبی محرمی، بازیکن سابق فوتبال به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال متخلف شناخته شده و به موجب آن به مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 گفتنی است، در صورت درخواست تجدیدنظر خواهی با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده 63 آیین نامه اخلاق، ظرف مدت یک هفته لایحه اعتراضیه منضم به رسید پرداخت هزینه دادرسی به کمیته اخلاق ارسال شود.

پرسپولیس و سپاهان؛ تنها نمایندگان ایران در جمع 400 تیم باشگاهی برتر دنیا

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS)، رده‌بندی تیم‌های جهان طی یک سال گذشته (اول نوامبر 2022 تا 31 اکتبر 2023) را منتشر کرد که پرسپولیس با 130 پله صعود و کسب 74 امتیاز در جایگاه 222 جهان قرار دارد.

سپاهان نیز با صعودی 60 پله‌ای نسبت به ماه گذشته، 55.5 امتیاز کسب کرده و جایگاه 375 دنیا را در اختیار دارد.

گزارش:اکبرعزیزی