چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
رقابت‌های جام جهانی نوجوانان- اندونزی؛

یوزها برای توقف سه شیرها چه تدابیری دارند؟

نوجوانان شایسته ایران بعد از برد شیرین مقابل برزیل امروز در گام دوم باید با طراحی و مقابله اصولی در برابر تیم هجومی انگلیس صف آرایی کنند.

دو روز پس از آن رخداد شگرف و پیروزی مقابل تیم آماده و تکنیکی برزیل باید منتظر نمایش دیگری از سوی نوجوانان مان باشیم. داشتن تمرکز برای مصاف با سه شیرها و ایجاد انگیزه در میان تک تک بازیکنان حاضر و آنالیز حریف از نیازهای پیکار امروز است.

 برد پرگل و ده بر صفر انگلیس برابر تیم ضعیف کالدونیا را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

حسین عبدی و کادر فنی او حتما نمایش حریف را زیر ذره‌بین بردند و برای رویارویی با آنها تدابیر لازم اتخاذ کرده اند.

تیم مورد هدایت گرگ لینکلن منسجم، به شدت تاکتیکی و دارای قابلیت‌هایی مناسب در فاز تهاجمی است. سرعت در تهاجم و تغییر حالت از فاز دفاعی به فاز تهاجمی از ویژگی های انگلیسی ها است.

تایلر دیبلینگ شماره ۷ و گوش راست و چپ‌پای تکنیکی حریف مهار نشدنی است.

او طراح و پاسور اصلی حریف است که همواره از سوی راسل دنی  هافبک دونده و شوتزن تیمش حمایت می شود.

جاستین مهاجم سیه چرده با فیزیک ‌جسمانی ایده آل در نوک حمله با شماره ۹ را به خاطر داشته باشد. این‌ مثلث تکنیکی و پرتوان اساس تحرکات تیم انگلیس در فاز تهاجمی را هدایت و راهبری می کنند.

امروز درویش عالی و حسام نفر به عنوان دو مدافع مرکزی باید مراقب جاستین باشند. مدافع چپ‌ ما (‌ذلیخایی یا طاهری فرد) نباید اجازه کنترل توپ و مانور به تایلر دیبلینگ بدهند.

در مرکز میدان هم باید با تسخیر فضا و دوندگی مراقب طراحی حمله از سوی راسل دنی باشند. در دیدار انگلیس با کالدونیا اغلب حملات شاگردان گرگ لینکلن از جناح راست‌پایه گذاری شد.

لازم است با پوشش مناسب و یارگیری اصولی در مرکز میدان از سرعت حریف بکاهیم. کار انتقال توپ آنها ایده آل است.

ابوالفضل زمانی، قلی زاده و رزاق نیا باید مثلثی کامل  در مرکز میدان ایجاد کنند.

یعقوب براجعه هم که بازیکنی پرتحرک و ساعی در این جناح است باید با تجمع و بازی بسته اجازه بازی سازی به هافبک های حریف ندهند. در خط حمله معلوم نیست کسری طاهری ستاره تیم ما به بازی گرفته شود.

او در وقت دوم به میدان آمد و فرشته نجات تیم ما شد. از اوضاع آسیب دیدگی او خبر نداریم.

خروج او درده دقیقه پایانی با برزیل و درد شدید او از ناحیه قفسه سینه را از صفحه تلویزیون دیدیم. اگر او در زمین باشد با سرعت بی نظیرش می توان به دفاع انگلیس ضربه زد.

یادمان باشد که ستاره تیم ما در دیدار نخست آرشا شکوری در درون دروازه بود. واکنش های آرشا و هدایت‌خط دفاع از سوی این نوجوان آینده دار بی نظیر بود.

شروع مجددهای آرشا و ارسال توپ به پشت مدافعان برزیل کاملا حرفه ای بود و کسری طاهری بخوبی قدر این موقعیت ها را می دانست. در ضد حملات می توان از این حربه سودبرد و به دروازه انگلیس نزدیک شد.

امید که نوجوانان ما به لحاظ روحی و روانی و انگیزشی آماده این‌پیکار بزرگ شوند و با نمایشی زیبا و تاکتیکی راه صعود را هموار کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان