چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
جام جهانی نوجوانان جهان - اندونزی

نمایش غرورآفرین یوزها در جدال با ستارگان انگلیس

نوجوانان ایران یک قدم تا صدرنشینی گروه c فاصله داشتند، اما یک لغزش در ثانیه های پایانی و ضربه هنرمندانه جوئل اندالا ستاره تیم انگلیس معادلات را به ‌هم ‌زد.

دو بازی غرور آفرین و دو نمایش زیبای شیر بچه های ایران مقابل برزیل و انگلیس همه را به وجد آورد و توانایی و ظرفیت بالای بازیکنان نوجوان ما به تصویر کشید.

انگلیس که قهرمانی جام جهانی را یدک می کشید، در رویارویی با تیم‌ ما تا دقیقه ۶۳ اسیر تاکتیک مقابله گرایانه کادر فنی و بازیکنان قرار داشت.

نیمه اول با برتری نوجوانان ما و با گل زمانی همراه بود. در وقت دوم با ورود کسری طاهری و قرار گرفتن او در نوک‌پیکان حمله خط دفاع انگلیس را مجبور به پوشش لایه های دفاعی کرد.

تیم انگلیس که یگ‌ گروه ۱۱ نفره را روی نیمکت داشت با تعویض های پیاپی و ورود راسل دنی هافبک تکنیکی و نمایش فوق العاده جوئل اندالا فوق ستاره تیم‌ منچستر سیتی در پی رهایی از شکست بود.

این دو با دو گل حیاتی فرشته نجات تیمشان بودند. دوندگی و جنگندگی بازیکنان ما و پوشش دفاعی و استفاده از ضد حملات موثر - تاکتیک حساب شده ای بود و بارها خط دفاع انگلیس را آزرد.

نیما اندرز و درویش عالی در امور دفاعی عالی بودند. براجعه و زمانی فوق العاده بودند. آرشا شکوری سنگربان مستعد و آینده داری است. او بجز لغزش ثانیه‌های پایانی ، بهترین بازیکن میدان بود.

تیم ما دیدار پایانی را کالدونیا برگزار می کند . پیروزی پر گل در برابر تیم ضعیف کالدونیا و نگاه به صدر جدول گروه دور از دسترس نیست.

دیدار برزیل و انگلیس هم فینال زود رس مسابقات خواهد بود. در صورت تساوی دو تیم و یا برد انگلیس حکم صدرنشینی به نام سه شیرها صادر و دومی نوجوانان ایران تثبیت می شود.

در این صورت برزیل در لبه تیغ قرار می گیرد تا از جمع تیم‌های سوم به دور بعدی صعود کند. اما برد برزیل صدر نشینی را به آنها خواهد داد. انگلیس دوم و تیم ما  سوم خواهد شد. البته اگر تیم ما بیش از ده گل به کالدونیا بزند احتمال صدرنشینی هم دارد.

در هر صورت اینکه نوجوانان ما در رقابت‌های بین المللی با تیم‌های برزیل و انگلیس و امثالهم رقابت کنند یک دستاورد بزرگ به حساب می آید. این نوجوانان را باید ستایش کرد و در حفظ آنها کوشا بود.

این استعدادهای شکوفا شده در رده پایه را باید آماده نگه داشت تا تشکیل دهنده تیم‌های جوانان و امید ایران در آینده باشند و به زودی آنها را در لباس تیم‌ملی بزرگسالان ببینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان