چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

گران ترین مربی فوتبال جهان

گشتی در دنیای خبر باعث شد که اولویت این بخش را به چند خبر ویژه اختصاص بدهیم که می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: فوتبال آمریکا شب گذشته از انتخاب ایما هایز سرمربی چلسی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بانوان این کشور خبر داد. تیم ملی بانوان آمریکا بهترین تیم کنونی دنیا در رده ملی به شمار می آید. این مربی سرشناس فوتبال زنان بعد از انتخابش، گفت: افتخار بزرگی است که هدایت بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال بانوان را برعهده داشته باشم.

طبق گزارش CNN آمریکا فدراسیون فوتبال این کشور با امضای قرارداد با سرمربی چلسی این مربی را به گران ترین مربی فوتبال در رده بانوان تبدیل کرد. طبق گزارش ها سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا سالیانه 2 میلیون دلار کسب خواهد کرد که بیشترین دستمزد در دنیا به شمار می آید.

 ایران میزبان تنیس سطح دو جهان

داوود عزیزی با اعلام خبر موافقت فدراسیون جهانی تنیس در برگزاری مسابقات تور جهانی جوانان گفت: خوشبختانه پس از پیگیرهای متعدد از سوی فدراسیون تنیس کشورمان، فدراسیون جهانی تنیس با میزبانی ایران در برگزاری مسابقات J200 ( سطح ۲ جهانی ) موافقت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارتقا سطح مسابقات بین المللی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود به همین دلیل طی چند سال اخیر تمام تلاش فدراسیون را برای رسیدن به این هدف به کار گرفتیم و پس از برگزاری مسابقات J 100 در تهران این بار به دنبال برگزاری این رویداد در سطح بالاتر بودیم که خوشبختانه این اتفاق با پیگیری های متعدد به سرانجام رسید.

برترین دونده های دنیا

فدراسیون جهانی دوومیدانی اسامی نامزدهای نهایی مبارزه برای کسب عنوان بهترین ورزشکار سال 2023 در بین مردان و زنان را اعلام کرد. فهرست‌های اولیه شامل 11 نفر بود و اکنون 5 نفر از نامزدها باقی مانده‌اند.

اسامی نامزدهای برترین ورزشکار دوومیدانی جهان در سال 2023 در دو بخش مردان و زنان به شرح زیر هستند:

مردان: نیری چوپرا (هند، پرتاب نیزه)، رایان کراوزر (آمریکا، پرتاب  وزنه)، آرمن دوپلانتیس (سوئد، پرش با نیزه)، کلوین کیپتوم (کنیا، ماراتن)، نوآ لایلز (آمریکا، 100 متر/ 200 متر)

زنان: تیگیست آسفا (اتیوپی، ماراتن)، فمکه بول (هلند، 400 متر/400 متر با مانع)، شریکا جکسون (جامائیکا، 100 متر/ 200 متر)، فیت کیپیگون (کنیا، 1500 متر/ 5 هزار متر)، یولیمار روخاس (ونزوئلا، پرش سه گام)

برندگان عنوان بهترین ورزشکاران سال در رشته دو‌و‌میدانی در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) در شبکه‌های اجتماعی فدراسیون جهانی معرفی خواهند شد.