چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
انتخابی جام جهانی در یک نگاه

ایران با هنگ کنگ

هیجان فوتبال ملی در قاره آسیا به اوج می‌رسد و رقابت تیم ها برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ ازامروز در قاره آسیا  شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: امروز فوتبال قاره آسیا پر تلاطم خواهد شد ونبرد برای راهیابی به جام جهانی به نقطه جوش خواهد رسید.

دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با برگزاری چند دیدار شروع می‌شود، نگاهی اجمالی به این دیدار ها داریم.

ژاپن

انتظار می رود ژاپن پس از  درخشش در جام جهانی قبلی در قطر، به راحتی بتواند به هشتمین دوره متوالی جام جهانی راه یابد. سامورایی‌های در ۶ بازی اخیر خود پیروز شده‌اند، ۲۴ گل زدند و تنها ۵ گل دریافت کرده‌اند. آنها در سفر اروپایی خود جهت بازیهای تدارکاتی آلمان را ۴ بر یک و ترکیه را ۴ بر ۲ شکست دادند؛ نتایجی که به قیمت پایان کار هر دوی مربی حریفان تمام شد.

هاجیمه موریاسو، که تیمش (ژاپن) رقابت‌های انتخابی را برابر میانمار در اوزاکا آغاز خواهد کرد، هشدار داد که گروه B که شامل سوریه و کره شمالی نیز است، آسان نخواهد بود. ژاپن در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در خانه میانمار را ۱۰ بر صفر شکست داد. موریاسو در صحبت‌هایی گفت: این گروه سخت است و من به هیچ وجه نمی‌پذیرم که بازیکنانم حریفان را دست کم بگیرند و عملکرد واقعی‌شان را نشان ندهند.

استرالیا

استرالیا که در جام جهانی قبلی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و همراه ژاپن و کره جنوبی ۳ تیم آسیایی بودند که به دور دوم راه یافت، در اولین دیدار در ملبورن برابر بنگلادش به میدان می‌رود.

گراهام آرنولد، سرمربی تیم ملی استرالیا به خبرنگاران گفت که زمان آزمایش و تمرین به پایان رسیده است و تنها دو ماه دیگر به جام ملت‌های آسیا در قطر باقی مانده است. اکنون همه چیز به درستی پیش می‌رود و حضور بازیکنان در زمین و عملکرد درست آنها بسیار اهمیت دارد.

کره جنوبی

کره جنوبی که با حضور کلینزمن در ماه فوریه نتایج ضعیفی کسب کرد، چند وقتی است که بهتر شده است و نتایج خوبی به دست آورده است. کره‌ای‌ها در بازی دوستانه مقابل عربستان، تونس و ویتنام ۱۱ گل به ثمر رساندند و رقابت‌های مقدماتی را در خانه سنگاپور آغاز خواهند کرد.

. کلینزمن که در پنج بازی اول خود بدون برد بود، گفت: ما در هر بازی انتخابی جام جهانی بسیار جدی خواهیم بود و کسب ۳ امتیاز در همان بازی نخست بسیار مهم است.

چین و تایلند

چین با تایلند که گروه‌مرگ به حساب می آید به دیدار هم خواهند رفت.

فلسطین با لبنان

فلسطین در اولین بازی خود به مصاف لبنان خواهد رفت . فلسطین هفته آینده بازی خانگی خود را مقابل استرالیا در زمین بی‌طرف در کویت انجام خواهند داد.

ایران و عربستان

ایران در خانه مقابل هنگ کنگ به میدان خواهد رفت و عربستان که در جام جهانی قطر به پیروزی خیره کننده‌ای مقابل آرژانتین  دست یافت، میزبان پاکستان است. پاکستان در مرحله مقدماتی کامبوج را شکست داد و اولین برد تاریخ خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را کسب کرد.

قطر

قطر که اکنون تحت هدایت کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران است، در خانه خود میزبان افغانستان خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۸ تن از بازیکنان افغانستان در اعتراض به رفتار ضعیف فدراسیون فوتبال کشورشان، این مسابقه را تحریم می کنند.

کره شمالی

همچنین کره شمالی اولین بازی خود در مقدماتی جام جهانی را از سال ۲۰۱۹ انجام می‌دهد و در زمینی بی‌طرف در عربستان به مصاف سوریه می‌رود. کره شمالی در اواسط راه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با شیوع ویروس کرونا، از رقابت‌ها انصراف داد.

دو تیم اول هر گروه به دور سوم انتخابی جام جهانی راه می‌یابند و جایگاه خود را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان قطعی خواهند کرد.