چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بسکتبال باشگاه های غرب آسیا

پذیرایی از سوریه در گرگان؛ فرصتی جدید

تیم بسکتبال شهرداری گرگان گام نخست مسابقات باشگاه های غرب آسیا را محکم برداشت.

پیروزی 86 – 74 مقابل ساجس از چند جهت برای نماینده ایران حائز اهمیت است چرا که پیروزی در جو سنگین سالن های بیروت که مملو از تماشاگران است به آسانی به دست نمی آید.

در تیم شهرداری سوای ویل چری آمریکایی، ارسلان کاظمی و سینا واحدی در پرتاب ها بسیار موفق عمل کرده اند.

بر اساس داده های آماری شهرداری گرگان در پرتاب‌های آزاد ۷۵ درصد موفق بود، اما تیم ساجس در این فاکتور آمار ۶۴.۷۰ را به ثبت رساند. در پرتاب‌های منطقه‌ای نیز شهرداری گرگان برتری ۳۵ به ۱۳ داشت.

آمار پرتاب‌های سه امتیازی گرگانی‌ها نسبت به ساجس نیز ۳۵.۳۰ درصد مقابل ۳۴.۶۰ بود که برتری خفیف نماینده ایران در این زمینه را نشان می‌دهد. در ضد حملات نیز شهرداری گرگان برتری ۱۸ - ۱۵ را مقابل میزبان خود ثبت کرد.

در فاکتورهایی چون ترن اور (اشتباهات و از دست دادن توپ)، موج دوم حملات، امتیاز گیری در منطقه رنگی و پرتاب‌های دو امتیازی تیم ساجس عملکرد بهتری داشت، اما این برتری نتوانست مانع شکست خانگی نماینده لبنان مقابل بیش از ۴ هزار هوادار شود.

بهترین بازیکن این دیدار از نظر کارایی اما ارسلان کاظمی بود. ملی پوش و کاپیتان با تجربه شهرداری گرگان، در این دیدار آمار ۸ امتیاز، ۱۸ ریباند، ۴ پاس گل، دو توپ ربایی و یک بلاک را به ثبت رساند تا با کارایی ۲۸، بهترین بازیکن زمین و این دیدار شود.

امتیاز آورترین بازیکن این دیدار هم به ویل چری و سینا واحدی از تیم شهرداری گرگان بودند که به ترتیب ۲۶ و ۲۳ امتیاز را برای نماینده ایران به دست آوردند.

تیم شهرداری گرگان روز هشتم آذرماه باید بازی دوم خود را مقابل نماینده سوریه برگزار کند. سوری ها همانند لبنانی ها بیشتر متکی بر بازیکنان خارجی هستند اما به دلیل اینکه در سال گذشته غایب مسابقات بوده اند شناخت چندانی از این تیم در دسترس نیست اما به نظر می رسد که مصطفی هاشمی شناخت بیشتری از حریف سوم یعنی نفت عراق خواهد داشت.

میزبانی در شهر گرگان برای یاران هاشمی فرصت مغتنمی است تا ادامه رقابت ها را هم پشت بگذارند.

برنامه ادامه بازی‌های شهرداری گرگان:

شهرداری گرگان - الاتحاد اهلی حلب؛ چهارشنبه ۸ آذر، ساعت ۲۰:۰۰ (میزبان)
شهرداری گرگان - النفت عراق؛ چهارشنبه ۲۲ آذر، ساعت ۲۰:۳۰ (میزبان)
شهرداری گرگان - ساجس لبنان؛ پنج‌شنبه ۲۱ دی، ساعت ۱۹:۳۰ (میزبان)
الاتحاد اهلی حلب - شهرداری گرگان؛ پنج‌شنبه ۱۲ بهمن، ساعت ۱۹:۳۰ (مهمان)
النفت عراق - شهرداری گرگان؛ دوشنبه ۲۳ بهمن، ساعت ۱۹:۳۰ (مهمان)

گزارش: ج - دوستدار