چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
والیبال و تعلیق هرگز

درخشنده: آری گراسا دخالت نمی کند

شناخته شده ترین فرد والیبال ایران در صحنه های بین المللی سعید درخشنده است.

مردی که در چهار دوره بازی های آسیایی عضو کمیته رقابت ها بود و 16 سال در کمیته مسابقه فدراسیون جهانی فعالیت داشت.

درخشنده در گفت و گویی با البرز ورزشی درباره تعلیق احتمالی والیبال ایران در صورت عدم انتخاب داورزنی گفت: تعلیقی که ما در ذهن داریم مختص فدراسیون جهانی فوتبال است و در سایر فدراسیون ها اجرا نمی شود به طور مثال من یکبار با دکتر ضیایی و یکبار هم با داوری در اجلاس فدراسیون جهانی شرکت کرده ام آری گراسا هیچ جمله ی معترضی در اینباره نگفت فقط به شوخی گفت که چقدر تند تند رئیس عوض می کنید. البته یکبار فدارسیون جهانی اقدام به تعلیق فدراسیون والیبال هندوستان کرد که آن هم ناشی از اختلافات داخلی هندی ها بود.

به طور مثال کمیته ملی المپیک هند یک رئیس و وزارت ورزش این کشور فردی دیگری را به عنوان رئیس معرفی کرده بودند به همین دلیل AVC (کنفدراسیون والیبال) در نامه خواستار تعلیق والیبال هند شود.

درخشنده افزود: اگر ما نخواهیم پای محافل بین المللی را به وسط بکشیم هیچ اتفاقی نمی افتد و درحال حاضر نیز بهتر است مجمع عمومی تشکیل شود چرا که هیات های ورزشی صاحبان اصلی والیبال هستند.

درخشنده اضافه کرد: از نگاهی دیگر برداشت من این است تا زمانی که شخص داورزنی نخواهد در مسند ریاست فدارسیون باقی خواهند ماند و این قضیه درباره مرحوم یزدانی خرم صادق بود. AVC آقای داورزنی را قبول دارد و باتوجه به موقعیتی که ایشان کسب کرده و در آستانه انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا نیز صاحب شانس است شاید صحیح ترین راه این باشد که در راس فدراسیون بماند به شرط اینکه در نشستی منتقدان دلسوز خود و والیبال را جمع کند و حرف هایشان را بشنود. در بین این افراد شخصیت هایی وجود دارند که تحصیلکرده هستند و والیبال را به خوبی می شناسند.

ضمن اینکه این نکته را هم از یاد نمی بریم که آقای داورزنی نیز مورد تایید نظام نیز هست بنابراین بهترین راه همدلی و کنار زدن سوء تفاهمات است.

گفت و گو: جمشید حمیدی