چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

تجاوزات جنسی در والیبال اسپانیا

در اتفاقی تکان دهنده از والیبال اسپانیا، کاسما پرنافتا، بازیکن سابق تیم ملی و مربی تیم ملی به دلیل آزار جنسی دو بازیکن 18 ساله تیمش به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دادگاه استانی آلمریا پس از رد درخواست تجدیدنظر توسط دفاعیات پرنافتا، با تایید اعتبار شهادت قربانیان و عدم وجود هرگونه انگیزه پنهان در شکایت آنها، حکم را تایید کرد.

این خبر نگران کننده توسط منابع مختلف رسانه ای اسپانیا تایید شد. دادگاه تأثیر روانی و رنج وارده بر قربانیان جوان را که توسط گزارش‌های روان‌شناختی تأیید می‌شود، تأیید کرد. در این جمله توضیح داده شده بود که در یک ناهار کریسمس در خانه پرنافتا در دسامبر 2020، او هر دو بازیکن را بدون رضایت آنها بوسید، عملی که غیرمنتظره، غافلگیرکننده و ناخوشایند توصیف شد.

دادگاه بر عدم رضایت در این اقدامات تاکید کرد و ادعای پرنافتا مبنی بر توافقی بودن بوسه ها را رد کرد. قربانیان که از 14 سالگی پرنافتا را به عنوان یک شخصیت پدری می شناختند و به آن احترام می گذاشتند، ناراحتی از او را ابراز کردند. قاضی ناپختگی قربانیان در رابطه آنها با پرنافتا را به عنوان عوامل تشدید کننده ذکر کرد.

همچنین مشخص شد که پرنافتا که اکنون 51 سال دارد، با انجام یک بازی شامل سؤالات جنسی و مصرف الکل، فضایی از نظر جنسی ایجاد کرده است. دادگاه ماهیت جنسی این بوسه ها را برجسته کرد و حکم داد که چنین اقداماتی بدون رضایت، نقض آزادی و تمامیت جنسی است.

علاوه بر مجازات حبس، به پرنافتا دستور داده شده که به مدت سه سال 200 متر از قربانیان فاصله بگیرد و به هر قربانی 3000 یورو به عنوان غرامت برای آسیب روانی ناشی از آن بپردازد.