پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فرامرزیان: مالکیت برخی فضاهای ورزشی معلوم نبود

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان گفت: اماکن ورزشی روستاها با حفظ مالکیت دولتی و دریافت هزینه نگهداری به دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد موسوم به سمن‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

ژاله فرامرزیان افزود: برای اینکه بتوانیم ورزش ارزان را در اختیار جامعه قرار دهیم، فضاهای ورزشی را که در اختیار داشتیم به چند روش مدیریت کردیم تا این فضاها در حوزه قهرمانی و همگانی در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین از هیات وزیران مجوز بهره‌برداری سه ساله برای فضاهای ورزشی اختصاصی در حوزه قهرمانی گرفتیم به استان‌ها و هیات ورزشی که درخواست فعالیت تخصصی و قهرمانی داشته باشند، ارایه کردیم.   تاکنون بیش از ٥٢ مکان دارای مجوز را واگذار کردیم.

فرامرزیان ادامه داد: برخی فضاهای ورزشی در روستاها و شهرهای کوچک واقع شده که مشخص نبود سند مالکیت در اختیار چه کسی است، پیگیر اخذ مجوز شورای عالی اداری شدیم و در پنج ماه گذشته اقدامات موثری را انجام دادیم. بر این اساس  فضاها و نحوه ورود به آنها و بهره برداران را شناسایی کردیم و  با  تصویب شورای عالی اداری وظایف و اختیارات اماکن متعلق به وزارت ورزش و جوانان با حفظ مالکیت دولتی و تشخیص وزارت ورزش و جوانان در قبال دریافت تمامی هزینه‌ها به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.