پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال بانوان در راه پیکار های جهانی دانمارک

قانع: جوان تر و امیدوار تر شده ایم

تیم ملی هندبال بانوان برای دومین بار در مسابقات جهانی شرکت می کند اینبار مقصد دانمارک است یکی از مراکز مهم هندبال جهان که افتخارات زیادی را خلق کرده است.

خدیجه قانع، سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران پیش از سفر به البرز ورزشی گفت: ما روز هفتم آذرماه راهی محل برگزاری مسابقات خواهیم شد، شش اردو را پشت سر گذاشته ایم و تمرین و مسابقه ای مشترک را با تیم جوانان خواهیم داشت.

تیم ملی نسبت به دوره قبل جوان تر شد اما به لحاظ شرایط قدی آوراژ پایین تری دارد. تنی چند از چهره های معروف از تیم ملی رفتند و ما جوانان خیلی خوبی داریم از جمله فاطمه خلیلی دروازه بان و فاطمه مریخ از خوزستان که جایزه ارزشمند ترین بازیکن رده سنی جوانان را دارد.

قانع اضافه کرد: ما در گروهی دشوار قرار گرفته ایم که باید با تیم های قدرتمند لهستان، آلمان و ژاپن پیکار کنیم اما این باعث افتخار است که به عنوان تیم چهارم قاره کهن برای دومین مرتبه در پیکار هایی در این سطح حضور می یابیم. هندبال بانوان با حمایت آقای پاکدل ریاست فدراسیون در شرایط ویژه ای قرار گرفته است ولی می دانید که رقابت با تیم های سطح اول دنیا نیازمند تجربه و تدارکات بیشتر است. دوست داشتیم با تیم چین بازی کنیم فدراسیون نیز مکاتباتی با چینی ها انجام داد اما مطلع شدیم که آنها از یک ماه پیش در اروپا اردو زده اند.

قانع افزود: بدیهی است که ما در آینده باید به فکر تدارک و بازی با تیم های خارج از کشور باشیم تا این راه رشد سریع تر طی شود.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب