چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مربیان موفق لیگ یک

پاشنه آشیل فدراسیون غیروالیبالی ها!

لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور سال ها محل وقت گذرانی بازیکنان درجه سه و از رده خارج شده این رشته بود اما در سال جاری تیم ها رویکرد خوبی به بازیکنان جوان نشان داده اند.

ازجمله تیم گل گهر سیرجان و رازین پلیمر تهران که عنوان قهرمانی نیم فصل رقابت ها را به خود اختصاص داده بود.

محمدرضا دامغانی، بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی گل گهر که پارسال مقام قهرمانی لیگ دسته یکم را به دست آورده بود می گوید: برد و باخت های دور رفت را خیلی جدی نمی گیریم تجربه نشان داده که لیگ واقعی از مرحله برگشت آغاز می شود چرا که فرصتی پیش می آید بعد از شناخت حریفان نسبت به نقاط ضعف خود اقدام کنند ضمن اینکه رقابت های پلی آف نیز وعده ی شگفتی سازی های زیادی را می دهد.

دامغانی درباره پدیده های نیم فصل اول می گوید: سیاوش مردانی بدون تردید یکی از آینده دار ترین بازیکنان ایران خواهد شد از او و معین حیدری در آینده فراوان خواهید شنید.

بازیکن و مربی سابق تیم ملی درباره اضاع و احوال این روز های والیبال می گوید: خوشبختانه کمیته ای فدراسیون از جمله سازمان لیگ وظیفه خود را انجام می دهند اما همه چیز والیبال ما تحت الشعاع انتخاب یک مربی کارآمد هست که باید رئیس جدید فدراسیون در اینباره دقت و حوصله به خرج بدهد.

دامغانی با اشاره به اینکه داورزنی زحمات زیادی برای والیبال ایران کشیده است می افزاید: آن چیزی که باعث نگرانی و تاحدودی دلخوری جامعه والیبال از ایشان شده است اجتماع غیر والیبالی ها در این تشکیلات است و دلیل هجمه ها به آقای شخص داورزنی هم ناشی از این مسئله و درواقع پاشنه آشیل فدراسیون محسوب می شود.

بلاتکلیفی آزار دهنده

مرتضی هداوندی، مهندس جوانی است که کارت مربیگری بین المللی دارد، او با تیم رازین پلیمر بدون شکست قهرمان نیم فصل شده است و می گوید: لیگ امسال همه تیم ها در یک سطح بوده اند اما همدلی یکی از مهمترین ویژگی های تیم ما بوده است و به دلیل همین ویژگی ها در نی م فصل هیچ بازیکن جدید را جذب نخواهیم کرد.

در تیم رازین پلیمر بازیکنانی جوان همانند علیرضا آقامجیدی وسید احمد اسماعیل زاده درخشیدند اما پدیده مسابقات سیاوش مردانی از تیم گل گهر است.

وی با اشاره به اینکه در موفقیت رازین پلیمر رامین بیگدلی، محمد افراز، رامین آقایی و امیر مهدی احمدی همکاری صمیمانه ای داشته اند می افزاید: در ارومیه و آمل برای تماشای مسابقات درنا و گلفام بیش از سه هراز تماشاگر جمع شده اند و این نشان می دهد که لیگ یک هم دیدنی است. این تیم ها رقابتهای معناداری را هم کنار سپاهان اصفهان دارد.

پیشنهاد می کنم مسابقات سراسری کشور به ویژه لیگ برتر ها جمعه ها در شهر های کشور برگزار کنیم تا تماشاگران فرص ت حضور در سالن ها را هم پیدا کنند.

هداوند در رابطه با شرایط این روز های والیبال می گوید: هیچ چیز بدتر از بلاتکلیفی نیست اگر هرچه زودتر نسبت به معرفی سرپرست و رئیس فدراسیون اقدام نشود کورسوی امیدی را که برای گرفتن سهمیه المپیک داریم از دست خواهیم داد.

گفت و گو: جمشید حمیدی