پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

وضعیت مبهم مصدومان در آستانه نقل و انتقالات

هر روز خطاهای زیادی در قانون جدید و سقف قرارداد بازیکنان و مربیان نمایان می‌شود و حالا موضوع بازیکنان مصدوم و نحوه خروجشان از لیست تیم نیز به معضل جدی تبدیل شده است.

قانون جدیدی که به عنوان سقف قرارداد مربیان بازیکنان توسط کارگروه نظارت بر قوانین تصویب شد ایرادات زیادی وجود دارد اما در آستانه اصل نقل و انتقالات زمستانی این سوال پیش می‌آید که اگر باشگاهی در نیم‌فصل بازیکن مصدومی در اردوی خود داشته باشد چون نمی‌تواند تا پایان فصل از او استفاده کند و نامش را از لیست خارج کند، آیا می‌تواند جای او بازیکن بگیرد؟

چنانچه سقف قرارداد این باشگاه پر نشده باشد، بله، می‌تواند اما اگر این باشگاه سقفش پر باشد باید با بازیکن مصدومش توافق کند کمتر از رقم قراردادش دریافت کند و مبلغ کسرشده از سقف باشگاه کم می‌شود تا بر اساس آن این باشگاه بتواند با این مبلغ بازیکن جدید بگیرد!

اما روز گذشته در این راستا خبری را در رسانه‌های اسپانیایی در واکنش به مصدومیت گاوی خواندیم. خبر در این مورد بود که باشگاه بارسلونا به خاطر رعایت فیرپلی مالی در نیم‌فصل نمی‌تواند بازیکن جدیدی به لیستش اضافه کند اما چون گاوی مصدوم شده و بیش از چهار ماه دور از میدان خواهد بود طبق قوانین سازمان لیگ اسپانیا این باشگاه می‌تواند ۸۰ درصد رقم قرارداد این بازیکن مصدوم، بازیکن جدید به خدمت بگیرد.

چنین شرایطی هم‌اکنون در پرسپولیس بوجود آمده است. آنها شاید بخواهد در نیم‌فصل به‌جای مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی بازیکن جذب کند.

حالا اما شنیدیم آقایان خود به اشتباه خود پی برده درمورد بازیکنان مصدوم هم چه پرسپولیس و چه هر باشگاهی اگر قصد داشته باشد بازیکن مصدومش را از لیست خارج کند درصورت پر بودن سقف قرارداد‌هایش می‌تواند با سازمان لیگ نامه داده و رسما درخواست خود را مطرح کند. این که اما با درخواستش موافقت شود یا نه بحث دیگری است.

گزارش: نیلوفر مژدهی