پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گزارش وزیر ورزش به محضر رهبر معظم انقلاب

هاشمی: در 36 رشته 500 مدال کسب کرده ایم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز روز شادی برای جامعه ورزش است که ورزشکاران خدمات مقام معظم رهبری شرف‌یاب شده‌اند و فرصتی است تا جامعه ورزش از بیانات و رهنمودهای حضرت آقا استفاده کنند و آن‌ را چراغ راه خود بدانند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ وی افزود: جمعی که امروز در محضر حضرت آقا حضور دارند، مدال‌آوران و قهرمانانی هستند که طی یک سال گذشته توانسته‌اند در ۳۶ رشته ورزشی بیش از ۵۰۰ مدال کسب کنند؛ مخصوصا مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی هانگژو، جامعه ورزش سرمایه‌های ورزش کشور هستند و ما وظیفه ارائه خدمات ویژه به آن‌ها داریم.

هاشمی در واکنش به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به قهرمانان و ورزشکاران و این که برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در این راستا چیست، ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند ورزش قهرمانی قله است و ورزشکار زحمت می‌کشد و به قله می‌رسد ولی حفظ آن کار سختی است. حفظ قهرمانان نیازمند توجه به رفاه و معیشیت و مسئله اشتغال‌شان به‌خصوص اشتغال ورزشکاران جانباز و توان‌یاب است. البته در این زمینه نیز اقدمات خوبی انجام شده است.

وزیر ورزش گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند. لایحه‌ای که در دستور صحن مجلس درخصوص اشتغال قرار گرفته، دامنه شمول قهرمانان را گسترده‌تر خواهد کرد؛ به‌طوری که علاوه بر این‌که فرزندان و خانواده‌های قهرمانان پارالمپیک به استخدام در می‌آیند، خودشان هم می‌توانند استخدام شوند. این خواسته‌ای بود که قهرمانان پارالمپیک در دیدار گذشته خود با مقام معظم رهبری مطرح کردند و انشاا... هرچه سریع‌تر مجلس آن را تصویب کند.

هامشی ادامه داد: در بحث تامین مسکن قهرمانان هم طرحی با کمک نهاد ریاست جمهوری و موافقت رئیس جمهور در دست داریم که زمین را ما بدهیم اما ساختش با وزارت مسکن و شهرسازی باشد و به موقع درخصوص آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. تحصیل قهرمانان هم باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد. حفظ قهرمانان جزو وظایف اصلی وزارت ورزش و جوانان است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این عزیزان همچنان بدرخشند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی به اهتزاز درآید و سرودی ملی در اقصی نقاط جهان نواخته شود.