پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تشویق نوجوانان فوتبال ایران

بازیکنانی که روزنه امید گشوده اند

تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از حضور در مرحله یک هشتم جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی به کشور بازگشت.

این تیم در مرحله گروهی با برتری مقابل برزیل و نیو کالدونیا و شکست مقابل انگلیس به عنوان تیم سوم گروه C راهی یک هشتم شدند اما با شکست برابر مراکش در ضربات پنالتی نتوانستند از این مرحله صعود کنند.

در مراسم استقبال از تیم نوجوانان هدایت ممبینی(دبیرکل) امیر مهدی علوی(مدیر روابط عمومی پرسپولیس) نمایندگانی از هیات فوتبال تهران و باشگاه سپاهان حضور داشتند.

تیم در شرایطی وارد تهران شد که حسین عبدی، سرمربی تیم در دبی ماند خانواده های بازیکنان در استقبال از شیران فوتبال کشورمان سنگ تمام گذاشته اند.

هادی شکوری، مدافع سابق تیم ملی و استقلال نیز در فرودگاه حضور داشت و پس از دیدن ارشا شکوری، به گرمی او را در آغوش گرفت.

در حاشیه این مراسم حسام نفری، بازیکن ارزشمند تیم ملی نوجوانان کشورمان از بابت از دست دادن پنالتی در پایان بازی مراکش عذرخواهی کرد.

مدافع تیم ملی نوجوانان در خصوص اینکه آیا در ضربات پنالتی بازی با مراکش در آخرین لحظه تصمیم گرفت ضربه‌اش را چیپ بزند، گفت: آدم‌ قبل از پنالتی زدن تصمیم می‌گیرد که به کدام سمت پنالتی بزند. همه تصمیم خود را گرفته بودیم که چگونه پنالتی بزنیم. دروازه‌بان مراکش فوق‌العاده است که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کند‌. آن لحظه آخر وقتی شیرجه زد، تصمیم خود را عوض کردم که متاسفانه نتوانستم گل بزنم و بازهم عذرخواهی می‌کنم.

نفری درمورد اینکه تا چه اندازه ضربات پنالتی را تمرین کرده بودند، عنوان کرد: ما همیشه در تمرینات ضربات پنالتی را تمرین می‌کنیم. در قهرمانی آسیا یمن را در ضربات پنالتی بردیم و به جام جهانی صعود کردیم اما متاسفانه اینجا به مراکش در ضربات پنالتی باختیم.

البرز ورزشی: بدون تردید در مسابقات بین المللی نگاه همه به کسب پیروزی و موفقیت بود ولی نباید هیچ بازیکنی را در این سنین به دلیل از دست دادن ضربه پنالتی سرزنش کرد.

از نگاه ما نباید نسبت به نتایج تیم نوجوانان سختگیرانه عمل کنیم چرا که بازیکنان اقص و نقاط ایران که در تیم اعزامی به جام جهانی نوجوانان بازی کرده اند سرشار از استعداد هستند. آنها را رها نسازیم و همانند فدراسیون بین المللی فوتبال نسل جوان ورزش ایران را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.

گزارش: عباس اسماعیلی