پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تعطیلی کلاس 30 ساله استاد مالکی در ورزشگاه کشوری

نراقی: برخورد با ورزش همگانی بیرحمانه است

درحالی که مسئولان بلندپایه نظام بر گسترش ورزش همگانی تاکید بسیار ورزیده اند کلاس یکی از دلسوز ترین و سالم ترین مربیان و اساتید پایتخت را در ورزشگاه شهیدکشوری (داوودی) تعطیل کرده اند.

هادی نراقی، بازیکن سابق تیم ملی و یکی از اعضای این کلاس در اینباره به البرز ورزشی می گوید: استاد اکبر مالکی، دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و یکی از متخصصین بدنسازی از 30 سال پیش کلاسی را برای علاقه مندان به سلامتی دایر کرده و با همان روحیه معلمی بدون چشم داشت و ادعا نسبت به گسترش ورزش همگانی اهتمام ورزیده است اما به تازگی ورزشگاه و بهره بردار بخش خصوصی واگذار کردند و ایشان نیز که گفته می شود 30 میلیارد تومان برای اجاره آن پرداخت کرده است روز شنبه درب سالن را به روی شاگردان استاد مالکی بستند تا این مرد دلسوز ناچار شود در زیر باران و هوای سرد افرادی را که پا به سن گذاشته اند و دلشان به ورزش کردن خوش است تمرین بدهد.

به طوری که شنیده ایم شخصی که ورزشگاه را اجاره کرده است به از آقای مالکی خواستار حق عضویت ماهیانه یک میلیون و دویست هزارتومانی از تک تک شرکت کنندگان شد و تاکید کرد که عضویت چهارصد هزارتومانی در هر ماه پول یک بسته آدامس نمی شود.

نراقی افزود: در اینباره با آقای وزیر صحبت کرده ایم اما متوجه شده ایم که ورزشگاه زیرنظر صندوق حمایت از قهرمانان است و در آنجا نیز به ما گفته اند چون مدیر قبلی ورزشگاه با قرارداد ترکمن چای این تشکیلات را واگذار کرده است ما و حتی وزیر هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم و اینجا بود که متوجه شدیم که چقدر نسبت به ورزش همگانی بی رحمانه برخورد می کنند البته اجاره دادن ورزشگاه ها یک بحث دیگری است اما سوال من این است که تکلیف مردم با ورزشگاه هایی که با هزینه دولت ساخته شده اند چیست و اصلا تکلیف کسوت مردان خوشنامی چون اکبر مالکی چه می شود؟

نوجوانان ایران استثنایی و فوق العاده

نراقی که از تکنیکی ترین فوتبالیست های ورزش کشور ما بود درباره عملکرد تیم نوجوانان ما در مسابقات جهانی اخیر گفت: آنها استثنایی و فوق العاده بودند با این جوان ها می توانیم دنیا را به تسخیر درآوریم. من واقعا در عجب مانده ام که در این اوضاع و احوال نابه سامان فوتبال پایه آنها کجا و چطوری بازی کردن را یاد گرفته اند. در گذشته وقتی که درب حیاط منزلمان را باز می کردیم پر از زمین های خاکی بود و فوتبال محلات در روز های جمعه استعداد ها را بروز می داد ولی الان همه جا آپارتمان شد و آموزش ها هم پولی.

نراقی تاکید کرد: در قلبم برای نوجوانان احترام قایل هستم آنها چقدر خوب بازی می کند، این استعداد ایرانی است که در همه جای دنیا و در همه بخش ها متجلی می شوند.

گفت و گو: ج - دوستدار