پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ‌ قهرمانان اروپا

زراعت بانک قهرمان شد!

زراعت بانک ترکیه، تیم قدرتمند ترکیه، در بازی افتتاحیه خود در لیگ قهرمانان اروپا 2024 از گروه A  تیم روسلاره بلژیک را با نتیجه 3-1 شکست داد.

علی رغم عملکرد خوب سپر روتی از بازیکن روسلاره که امتیاز 21 را کسب کرد، تیم ترکیه ای پیروز شد. ووتر تر مات با 19 امتیاز پیشتاز زراعت بانک بود و پس از او اورئول کامخو با 14 امتیاز قرار گرفت. در این دیدار امتیازات بازی 19-25، 25-19، 24-26، 24-26 بود که شروع قدرتمندی را برای زراعت بانک در مسابقات رقم زد تا در کنار زاکسا لهستان در صدر جدول گروهA  قرار بگیرد.

در گروه B مسابقات تیم ترنتینو میزبان آچه وولی قهرمان اسلوونی بود و با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید. ترنتینو علی رغم اینکه قویترین ترکیب خود را به میدان نبرد و بازیکنان کلیدی اشق یان کوزامرنیک و دانیله لاویا را نیمکت نشین کرد، با چالشی پرشور از سوی نماینده اسلوونی مواجه شد، به خصوص پس از باخت یک ست و  یک نبرد سخت در ست چهارم را تحمل کرد.

تیم آچه وولی اسلوونی با هدف اثبات توانایی خود در برابر تیم ترنتینو، مقاومت قابل ستایشی را در ایتالیا به نمایش گذاشت. کمیل ریچلیکی و الساندرو میچیلتو بازیکنان برجسته ترنتینو بودند. ریچلیکی با کسب 28 امتیاز و 66 درصد موفقیت در حملات، بهترین امتیاز آور مسابقه بود. الکساندر میکیلیتو نیز دوازده امتیاز کسب کرد.

در تیم اسلوونی، نیکولا جورجیف و یان پوکرشنیک هر کدام 18 امتیاز به دست آوردند که سرسختی و جنگندگی قابل توجهی از خود نشان دادند.

در یکی دیگر از دیدارهای گروه B، تیم  آسکو رسوویا لهستان در خانه متحمل شکست غافلگیرکننده ای شد و با نتیجه 1-3 مغلوب تیم  فرانسوی تورز شد. ابوبکر نتو بازیکن برزیلی با کسب 27 امتیاز، نقشی اساسی در پیروزی تورز بر تیم لهستان ایفا کرد. علیرغم تلاش استفن بویر برای میزبان، کسب 22 امتیاز با موفقیت 61 درصدی در حملات، یک  دفاع و یک امتیاز سرویس، برای کسب پیروزی برای آسسکو رزویا مقابل تورز کافی نبود.

هم‌چنین در دیگر مسابقات دیشب از گروهتیم یاستربسکی ونگل لهستان با نتیجه سه بر صفر گواگواس اسپانیا را از پیش رو برداشت و لونبرگ آلمان نیز با همین نتیجه جیهوستوروژ جمهوری چک را شکست داد.

همچنین در گروهتیم برلین آلمان به راحتی و با نتیجه سه بر صفر تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال را از پیش رو برداشت.

توضیح اینکه فدراسیون جهانی والیبال میزبانی هفته نخست لیگ ملت ها در سال جدید میلادی را در دو بخش بانوان و آقایان به کشور ترکیه واگذار کرده است. والیبال ترکیه با برنامه ریزی صحیح به سرعت به سوی تعالی می رود.

گروه والیبال البرز ورزشی