پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دختر دوید، حیف عروسک گلوله خورد!

درکنار ویرانه ها و خرابه های شهر غزه، دخترکی زخم خورده از جفای دشمن زبون و حقیر به جای مادر، عروسکش را به آغوش کشیده و با او نجوا می کند.

در همسایگی این دخترک معصوم، بسیاری از دوستان و همبازیان او با عروسک های در آغوش گرفته زیر خروارها خاک مدفون شده اند. بی آنکه سفاکان و دژخیمان زمانه، خم به ابرو بیاورند.

چه می دانیم، شاید او هم‌ با عروسکش این روزها در آتش دشمن پست به خاک و خون غلتیده و روح پاکش آسمانی شده است.

شاید...

یاد این اشعار تلخ و گزنده افتادم :

دختر دوید حیف عروسک گلوله خورد * بعد از پدر به سینه ی قلک گلوله خورد

آیینه ریخت پنجره افتاد از نفس * محکم به تنگ‌ماهی کوچک گلوله خورد و...

چقدر پست و زبون هستند آنها که حمایت و پشتیبانی هواداران تیم سلتیک از مردم غزه را برنتابیده و این تیم را ۱۹ هزار دلار جریمه کردند.

فوتبالی که فیرپلی و بازی جوانمردانه را در اولویت قرار داده و همه را به رعایت بازی منصفانه دعوت می کند، چرا مسئولان و مدیرانش در برابر این نسل کشی و بمباران زنان و مردان بی دفاع و کودکان معصوم و مظلوم سکوت اختیار کرده و اقدامی نمی ‌کند.

عجیب آنکه در جنگ روسیه با اوکراین فیفا و یوفا بفوریت وارد معرکه شدند و در حمایت از اوکراین به تحریم روسیه پرداختند!

اروپایی ها که از قدیم به جنگ های تن به تن و دوئل های دو نفره شهره بودند و گلادیاتورها هم از این رویه تبعیت می کردند، همواره بر این نکته تاکید داشتند که در دوئل ها باید دو طرف منازعه شمشیر، تپانچه و یا  تفنگ در اختیار داشته باشند و به نبرد بپردازند.

در تعریف دوئل گفته شده: دوئل نبرد بین دو نفری است که برای اعاده حیثیت و یا انتقام و تلافی توهین صورت می گیرد.

دوئل در قرون وسطی و توسط شوالیه ها انجام می شد و همواره یک طرف منازعه کشته می شد.

بعدها این رویه سهل تر شدو مبارزه به مجرد آسیب دیدگی یک طرف و انصراف از ادامه مبارزه از سوی یکی از حریفان خاتمه می یافت و...

در منازعه اخیر اگر صهیونیست ها از حملات مبارزان فلسطینی به خشم آمده و قصد انتقام داشتند، اگر این خشم را در برابر افراد مسلح و مبارزان شهر غزه فرود می آوردند حرفی نبود.

اما اینکه جنگ‌ را با کودکان و سالخوردگان پی گرفته و روزهای متمادی آوار را بر سر مردم بی دفاع خراب کردند موجب خشم همگانی شد. اینگونه حملات کور هیچ ارزش نظامی ندارد و پستی و پلشتی و حقارت آنها را به تصویر می کشد!

خشم جهانیان و اعتراض دامنه دار مردم به ویژه در آمریکا، انگلیس و فرانسه که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند بیانگر واکنش های مردمی از این همه ظلم و جور علنی است.

امروز در تمامی این ‌گستره خاکی مردم آزاده جهان خواستار کمک رسانی به غزه و توقف این جنگ‌ نابرابر هستند و شعار غربی ها از حقوق بشر نخ نما شده است و...

کاش ورزشکاران در همه جای دنیا با کودکان معصوم غزه همصدا می شدند و در لحظه ورود به مسابقات با در دست داشتن عروسک های مختلف اعتراض خود را نسبت به رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام‌ و بدین سان کمپین بزرگی برپا می کردند!

نویسنده: احمد میرزاییان