پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ذوب آهن -  استقلال در لیگ برتر فوتبال

جنگ تاکتیک در فولاد شهر

عصر امروز در یکی از مهمترین دیدارهای هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر استقلال تهران در فولاد شهر میهمان تیم ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

آبی پوشان پایتخت در شرایطی به مصاف ذوب آهن می روند که هم اینک از ۹ دیدارشان در لیگ بیست و سوم با ۲۲ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته اند. در طرف دیگر هم ذوبی ها با هدایت محمد ربیعی عملکرد بسیار مناسبی را تا به اینجای کار در رقابت های لیگ برتر به جای گذاشته اند و با کسب ۱۸ امتیاز از ده بازی خود در رتبه چهارم جدول رده‌بندی ایستاده اند.

جواد نکونام که تیمش طی این هفته ها توانسته با بازی ها و عملکرد درخشان، هواداران پر شمارش را امیدوار به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر این فصل کند در حالی در فولاد شهر میهمان ذوب آهن اصفهان است که قطعاً تنها به کسب سه امتیاز در این دیدار فکر می کند و در این راه هم سرمربی موفق استقلالی ها به جز محمد حسین مرادمند مدافع مصدوم تیمش ، کلیه نفرات کلیدی خود را در برای این مسابقه در اختیار دارد.

اما قطع به یقین استقلالی ها جدالی آسان را برابر محمد ربیعی و شاگردانش پیش رو ندارند زیرا سرمربی کنونی ذوبی ها طی سالهای اخیر به خصوص در مدت زمان حضورش در مس رفسنجان نشان داده که یک مربی صاحب سبک و بادانشی به شمار می رود و همین موضوع کار آبی ها را برای پیروزی در این مسابقه سخت و دشوار می‌کند، البته ربیعی در ۶ تقابل اخیرش برابر آبی های پایتخت در لیگ برتر چندان موفق نبوده و در ۴ دیدار نتیجه را به این تیم واگذار کرده و ۲ بار هم مقابل استقلال به تساوی رسیده است.

اما با این حال این مربی خوش فکر و با اخلاق که اتفاقاً پیش از آغاز رقابت‌های لیگ بیست و سوم یکی از کاندیداهای سرمربیگری استقلال هم بود قطعاً می‌خواهد در این دیدار توانایی‌های فنی خود را به رخ حریف بکشد، و در این بین ذکر این نکته هم ضروری است که تیم ذوب آهن با هدایت ربیعی توانسته  در بعد نتیجه گیری بهترین عملکرد را تا این مقطع از فصل طی سیزده سال اخیر از رقابت های لیگ برتر به ثبت برساند و جالب تر آنکه این مربی تا به کنون در پنج مصاف رودر رو با نکونام باختی را تجربه نکرده و دو برد و سه تساوی را بدست آورده است لذا همین موضوع هم بر جذابیت های این مسابقه می افزاید.

به هر ترتیب این دیدار جنگ تاکتیک و اندیشه های دو مربی صاحب سبک و با دانش فوتبال ما به حساب می آید در یک سو نکونام می‌خواهد با برد در این بازی خارج از خانه ضمن مستحکم تر کردن جایگاه تیمش در صدر جدول یک گام هم استقلال را به قهرمانی در  نیم فصل نزدیک تر کند و در آن سو هم ربیعی به دنبال متوقف کردن آبی ها است تا عملکرد درخشانش با ذوبی ها را در این فصل برجسته تر نشان دهد و کورس رقابت در بالای جدول را حساس تر و گرم تر نماید.

گزارش: آتور چهاربخشی