چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
مربی جوان ایتالیایی در راه بلغارستان

بلنجینی؛ زمینه مساعدی که نادیده گرفته شد!

بلغارستان باوجود جمعیت کم یکی از والیبال خیز ترین کشور های اروپا است.

ستاره هایی که در این کشور برفراز تور به پرواز درآمده اند یکی دو تا نیستند، از دمیتر کاروف گرفته تا زالتانوف ها در جهان والیبال شهرت به سزایی داشتند و گانف ملقب به غول مهربان یکی از این ستاره ها بود.

گانف حالا رئیس فدراسیون والیبال بلغارستان است و برای احیای اعتبارات والیبال این کشور دست همکاری به سوی مربی جوان و پرانگیزه ایتالیایی یعنی بلنجینی دراز کرد. او یکی از دو گزینه مربیگری تیم ملی ایران بود و به حتم کشور ما می توانست زمینه ی ایده آلی برای ابراز وجود مرد ایتالیایی باشد اما...

طبق گزارش  sportal.bg، فدراسیون والیبال بلغارستان (BFV) در آستانه انتصاب جیانلورنزو بلنجینی ایتالیایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال مردان است. انتظار می رود بلنجینی که در حال حاضر هدایت لوبه والی سیویتانوا را بر عهده دارد، وظایف خود را با این باشگاه ایتالیایی این فصل به پایان برساند و تنها روی تیم بلغارستانی تمرکز کند.

 بلنجینی 51 ساله در جلسه اخیر هیات اجرایی فدراسیون والیبال بلغارستان، با پیروزی مقابل بر پلامن کنستانتینوف، سرمربی فعلی و مارتین استیوف، سرمربی سابق، گزینه نهایی بلغارستان شد.

لبومیر گانف، رئیس فدراسیون بلغارستان روند انتخاب مربی ایتالیایی را شرح داد و خاطرنشان کرد تعهد تمام وقت بلنجینی به تیم ملی یک عامل تعیین کننده بود. قرارداد او که شامل سه سال با تمدید اختیاری دو ساله بر اساس عملکرد در سال های 2025 و 2026 است، نشان دهنده این تعهد است.

علاقه بلنجینی با والیبال بلغارستان از طریق مشاهدات او از بازیکنان جوان بلغاری در لوبه ایتالیا آغاز شد و پتانسیل آنها را در طی یک تبادل آموزشی که توسط Levski Sofia تسهیل می شد، شناسایی کرد. بینش و تمایل او به پرورش این پتانسیل نقش مهمی در مذاکرات داشت. این قرارداد که تا سال 2026 تمدید می شود، بر توسعه استعدادهای جوان و دستیابی به اهداف خاصی که می تواند منجر به جواز حضور در المپیک شود، تمرکز دارد. گانف بر اهمیت این اهداف در ارتقای جایگاه بلغارستان در والیبال بین‌المللی تاکید کرد و به توانایی بلنجینی برای هدایت تیم به سوی موفقیت ابراز اطمینان کرد.

گزارش: جمشید حمیدی