پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

انگیزه ربیعی برای شکست نکونام

تقابل جواد نکونام و محمد ربیعی از آن جهت که قبل از شروع فصل هر دو گزینه سرمربیگری استقلال بودند می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

 چند ماه پیش درست زمانی که هنوز مذاکرات جواد نکونام با تیم استقلال در کش‌ و قوس‌های پیچیده گرفتار شده بود، یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم استقلال محمد ربیعی بود. او با استقلال به توافق نرسید، چون نه ‌تنها شرایط مالی این تیم را نپذیرفت، بلکه نسبت به جدایی برخی بازیکنان در ابتدای فصل معترض بود. درست نقطه مقابل جواد نکونام که با وجود تلاش برای حفظ بازیکنان از استقلال دست نکشید.

 نکونام هرچند می‌دانست پولی در بساط نیست اما هدایت این تیم را برعهده گرفت. البته موضع دو مربی با هم متفاوت بود. او می‌خواست تحت هر شرایطی روی نیمکت استقلال بنشیند و حمایت سکوها را برای خود داشت، اما ربیعی مایل بود در اولین حضورش در استقلال خاطرات خوبی از خود به‌جا بگذارد و مخالفت سکوها با حضورش در استقلال را هم به‌خوبی حس می‌کرد.

شاید به همین دلیل درنهایت ذوب‌آهن را انتخاب کرد؛ چرا که در این تیم هرچند بودجه محدود است اما همیشه هست و دستش برای جذب بازیکن و حفظ نفرات موردنظرش باز بوده است. از این ‌رو وقتی خود را در قواره مربیگری استقلال ندید راهی ذوب ‌آهن شد و دست بر قضا انتخاب او خوب از آب درآمد و نه ‌تنها با ذوب‌آهن موفق بود که حالا به رقیب جدی استقلال هم تبدیل شده است.

گزارش: نیلوفر مژدهی