پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اوضاع برای سرخ‌ها دگرگون شد

نارضایتی خمز و پرتاب سنگ

شرایط از زمانی برای تراکتور سخت شد که در جریان تمرین وقتی بازیکنان برای آشتی با هواداران به‌سمت‌شان گل پرتاب کردند، گل‌ها از سوی هواداران به داخل زمین برگشتند، حتی یکی از این افراد سنگی را به‌سمت یکی از بازیکنان پرتاب کرد که به خیر گذشت.

درخواست نامتعارف پرشورها

در جریان تمرین از مدیران باشگاه خواسته شد مراودات اخیر خود را با فدراسیون، مربیان و حتی فعالیت‌های بین‌المللی‌اش را برای هواداران توضیح بدهند، درحالی‌که شاید بسیاری از این موارد، اخباری محرمانه باشند که خیلی از اعضای باشگاه از آن بی‌خبرند، چه رسد به اینکه این اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد.

 هواداران تراکتور با هزار امید و آرزو منتظر بودند تا تیمی متفاوت، جنگنده، جسور و مدعی برای قهرمانی را ببینند اما وقتی به این خواسته خود نرسیدند از حمایت تیم دست برداشتند و شعارهای اعتراضی را در دستور کار قرار دادند.

آنها که کلا به مربیان خارجی علاقه بیشتری دارند، خمز را نزد خود محبوب کردند و از او برای خود اسطوره ساختند. از این رو با وجود اینکه می‌دانستند بخشی از ناکامی‌های تیم تراکتور به‌دلیل تفکرات سرمربی این تیم است اما آنقدر به خود تلقین کرده بودند که دیگر باورشان نمی‌شد به‌جز بازیکنان، سرمربی هم می‌تواند در نتایج تاثیرگذار باشد. آنها دقیقا به همین دلیل از مالک باشگاه تا بازیکنان را به باد انتقاد گرفتند اما به خمز اعتراض نکردند.

سکوها تغییر کرد

سکوهای تراکتور که زمانی با شعار عیبی یوخ معروف بود در بازی اخیر مقابل فولاد چهره متفاوتی از خود نشان داد. سرمای شدید سکوهای ورزشگاه یادگار امام درکنار شعارهای تخریب‌گرایانه برخی سکوهای خاص تراکتور را به بدترین شکل ممکن منجمد کرد. تراکتور این بازی را برد اما رد پای سکوهایی که به عیبی یوخ معروف بودند، پاک شده بود. هواداران فوتبال در همه‌جای دنیا تقریبا شبیه هم هستند اما آنچه هواداران تیم تراکتور را از بسیاری از هواداران دنیا متفاوت کرده بود، همین روحیه حمایتگرایانه آنها بود

خمز راضی نبود

جالب است که خمز در بازی با فولاد با وجود اینکه برنده شد برای اولین‌بار از سوی هواداران مورد بی‌مهری قرار گرفت. البته هواداران قصد نداشتند سرمربی تیم‌شان را تخریب کنند و در ابتدا به تشویق او پرداختند اما خمز مردی نیست که تشویق را تنها برای خود بخواهد. او دوست دارد سکوهای تیمش را تشویق کنند، نه‌فقط او را! از این رو وقتی دید هواداران به‌جای حمایت از تیم تراکتور و ایجاد ‌انگیزه در بازیکنش، با شعارهای تخریب‌گرایانه بازی را از روند عادی خارج کردند، تصمیم گرفت در مقابل تشویق‌ خود نیز پاسخی نشان ندهد. از اینجا به بعد بود که خمز نیز در لیست سیاه قرار گرفت.

گزارش:نیلوفرمژدهی