چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
اخبار توپ و سبد

یک ایرانی در کنفدراسیون بسکتبال آسیا

سهراب کیهانی و صفا علی کمالیان به عنوان عضو کمیته پزشکی و کمیته فنی فیبا آسیا انتخاب شدند.

سهراب کیهانی، نایب رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال بوده است.همچنین صفا علی کمالیان، مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران در دو قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دو قهرمانی کاپ فیبا آسیا و دو جام جهانی، سابقه مدرسی FIBA و WABC، نظارت فیبا و مربیگری در NCAA و G - League با تیم NBA در Advanced Scott هیوستون راکتز را دارد.

بازیکن شاغل در لیگ امارات

امیرحسین تاتاری بازیکن ایرانی شاغل در لیگ امارات برای یکسال دیگر نیز با تیم الوصل امارات قرارداد امضا کرد.

کشورهای کوچک عربی که از نیروهای ماهر کمتری برخوردارند و به بازیکنان جوان سایر کشورها نیز توجهویزه ای دارند از سوی دیگر حضور در تیمهای خارجی به دلیل دلاری بودن قرارداد آنها جذابیت دیگری را برای انها بوجود آورده است.

بد نیست بدانید که مهران شاهین طبع بازیکن و مربی سابق تیم ملی به عنوان مربی در لیگ قطر حضوری فعال دارد.

موفقیت بسکتبال با ویلچر ایران

نامزدهای دریافت جایزه بهترین ورزشکار زن و مرد، بهترین ورزشکار جوان و بهترین عملکرد تیمی روز گذشته توسط کمیته پارالمپیک آسیا معرفی شدند و مراسم اعلام نام برترین ها شب گذشته برگزار شد.

از کمیته ملی پارالمپیک ایران در بخش بهترین ورزشکار زن، ساره جوانمردی، در بخش بهترین ورزشکار مرد، مهدی اولاد، در بخش بهترین ورزشکار جوان، مریم عبداله پور و در بخش بهترین عملکرد تیمی تیم بسکتبال با ویلچر به عنوان نامزد معرفی شدند که در نهایت تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران موفق شد تندیس بهترین تیم آسیا در بخش عملکرد تیمی را از آن خود کند.

تندیس بهترین تیم آسیا در بخش عملکرد تیمی توسط ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا به غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان که برای شرکت در کنفرانس و مجمع عمومی – انتخاباتی کمیته پارالمپیک آسیا در ریاض بسرمی برد، اهدا شد.

گزارش:ج-دوستدار