چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پیروزی در دسترس بود؛

النصر از شکست خانگی گریخت!

اخراج علی لاجامی در دقایق آغازین مسابقه بهترین فرصت برای پیروزی یاران گل محمدی در مصاف با تیم پرستاره النصر بود، اما این فرصت طلایی از دست رفت!

آسیب دیدگی های پرتعداد و سفر پرمخاطره به ریاض مشکلاتی برای پرسپولیس ایجاد کرده بود و از این بابت کادر فنی  و بازیکنان قرمزها با دغدغه فراوان گام به میدان گذاشتند.

حضور رونالدو، ‌سادیو مانه، ‌اوتاویو و بروزویچ در ترکیب النصر حکایت از برتری آنها در ورزشگاهی مملو از تماشاگر داشت.

اخراج علی لاجامی در دقیقه ۱۷ از سوی مانینگ داور مسابقه معادلات را به سود پرسپولیس تغییر داد. این شوک عصبی به میزبان فرصت طلایی در اختیار نماینده ایران قرار داد.

کاسترو مربی النصر بفوریت تغییر تاکتیک داد و لایه های دفاعی را پرتعداد کرد. این عقب نشینی و در پیش گرفتن موضع دفاعی شرایط خوبی را  برای گسترش حملات پرسپولیس فراهم کرد.

ترابی و سروش پرتحرک ‌نشان دادند و پاس‌های خوبی برای زاهدی مهیا کردند.

اسماعیلی فر بارها از کریدورها و شکاف های ایجاد شده در جناح راست گریخت و توپ های خوبی روی دروازه ارسال کرد که هیچکدام به هدف نرسید .

اوتاویو و بروزویچ دو هافبک طراح النصر با دوندگی و جنگندگی و البته با جنگ‌های روانی سعی داشتند بازیکنان پرسپولیس را وارد حاشیه کنند.

به جرات می توان گفت که رونالدو و سادیو مانه در مصاف با مدافعان پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشتند. تعویض رونالدو هم‌ مزید بر علت شد تا خط حمله النصر کم‌ کار باشد.

پوشش دفاعی پرسپولیس اصولی بود. کنعانی و گلویسیانی به عنوان زوج مرکزی بارها مانع حرکت مانه و رونالدو شدند.

در مرکز میدان اوتاویو یک هافبک دونده و تکنیکی بود و به کرات با سروش و ریگی و سرلک درگیر شد.

در نیمه دوم ورود صادقی و سرعت او می توانست گره گشای حملات پرسپولیس باشد، اما نبیل باهویی که بجای زاهدی به میدان آمد یک بازیکن بی تاثیر و سردرگم در خط حمله بود.

شاید به تعبیری می توان گفت: پرسپولیس با این تعویض خودزنی کرد و ناخودآگاه ده نفره شد.

اگر یک‌ مهاجم‌ ششدانگ در اختیار گل محمدی بود، قطعا پرسپولیس با سه امتیاز حیاتی میدان را ترک‌ می کرد. این موضوع یکی از نقاط ضعف مدیریت و کادر فنی پرسپولیس درفصل نقل و انتقالات بود که برای حضور در این میدان مهم در جام باشگاه ها مهاجمی موثر جذب نکرد!

هنوز معلوم‌ نیست چه کسانی نبیل باهویی را به پرسپولیس تحمیل کرده اند؟ قطعا اگر عبدی در پرسپولیس می ماند این فرصت‌ها را از دست نمی داد و...!

النصر با خرسندی کاسترو مربی آنها از کسب تساوی و  با ۱۳ امتیاز صدرنشین شد. پرسپولیس با ۸ امتیاز  منتظر مصاف با الدحیل ماند تا راهی به صعود پیدا کند.

نویسنده: احمد میرزاییان