پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پاسخی بر یک انتقاد

حکایت جوالدوز و سوزن در لیگ برتر والیبال

انتظار این بود که حواشی به وجود آمده در دیدار تیم های پیکان تهران و شهداب در یزد اطرافیان تیم ها را با سعه صدر درصدد ایجاد جو تفاهم بر می آمدند و منتظر گزارش ناظر فدراسیون والیبال می ماندند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اما اینکه با برخورد های احساسی یکدیگر را متهم ساخته اند کار را دشوار تر کرده اند. از قدیم گفته اند گره ای که با دست باز می شود چرا با دندان باز کنیم.

به هر روی بعد از حمله کلامی سرپرست تیم پیکان به تیم میزبان نوبت به سرپرست تیم شهداب رسید.

ابوالقاسم میرزایی، سرپرست شهداب در این باره گفت: هفته هفتم مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران روز یکشنبه، پنجم آذرماه، با انجام مهمترین دیدار هفته در یزد پیگیری شد که این دیدار با برتری بلندقامتان شهدابی همراه بود؛ اما در پایان این دیدار یک سری رفتار‌های ناشایست از سوی یک تماشاگرنما که از طرف باشگاه شهداب با وی به جد برخورد شد، بهانه ای پیش آورد تا اظهارات خلاف واقع و بعضا غیرمنصفانه نسبت به باشگاه شهداب و البته هواداران خون گرم و پر شور این تیم نسبت داده شود.

سرپرست تیم والیبال شهداب یزد در ادامه با حمایت از تماشاگران اصیل و فرهیخته این باشگاه، افزود: حضور تماشاگران و هوادارن باشگاه شهداب همواره زبانزد عام و خاص و اهالی والیبال بوده و هست و رفتار شایسته آنان موردتشویق جامعه ورزشی کشور قرار گرفته است. به طور مثال بازی شهرآورد استان مقابل ایفای اردکان که همواره از جذاب‌ترین مسابقات لیگ برتر والیبال در دو سال گذشته بوده، ما شاهد آن بودیم که برنده واقعی این رویداد تماشاگران ما بودند. این همدلی و رفتار شایسته ناشی از برپایی کانون هواداران و برگزاری نشست‌های منظم و پی‌درپی بوده و بخشی از فرهنگ میهمان‌نوازی یزدی‌ها در آن نمو پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این تماشاگران همان هواداران بازی‌های سابقند؛ اینکه چه رفتاری از تیم مقابل باعث شده تا فرصت برای جولان و بی‌اخلاقی تماشاگرنمایی فراهم شود مسئله ای‌ است که باید در فرصت مناسب بدان پاسخ داد اما در شرایط فعلی نمی‌توان یک باشگاه حرفه‌ای با هوادارانی اصیل و شناسنامه‌دار را به دلیل اشتباه فردی زیر سوال برد. هرچند تاکید می‌کنم در جمع 5 هزار نفره هواداران دیروز قطعا نمی‌توان بر رفتار یکایک آن عزیزان نظارت داشت که درک این مهم توسط فدراسیون و تیم‌های رقیب یک رفتار کاملا حرفه‌ای است.

البرز ورزشی: بدون تردید ناظر فدراسیون والیبال که از شخصیت های فرهیخته والیبال ایران محسوب می شود در جلسه کمیته انضباطی دیده های خود را گزارش خواهد کرد و این کمیته انضباطی است که رای به ماوقع خواهد داد.

پس چه بهتر که حرمت ها را نگه داریم و یک جوالدوز به دیگران می زنیم تحمل یک سوزن را هم داشته باشیم.