چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

آقای داورزنی؛ باز هم می خواهید بمانید؟!

علی رغم همه تعریف و تمجید هایی که عده ای از داورزنی به راه انداخته اند باید سفت و محکم بنویسیم که این آقا چیزی از مدیریت ارائه نداده است که الگو باشد.

بخش عمده ای از موفقیت های دهه گذشته تیم ملی والیبال مدیون برنامه ریزی مرحوم یزدانی خرم است که همه بزرگان والیبال را به دور جمع کرده بود ولی بهره برداری به فدراسیون داورزنی رسید و دیدیم بعد از اینکه کفگیر بازیکنانی که در زمان ریاست یزدانی خرم با سازندگی ایوان بوگاینکف و پارکی وون ساخته شده بودند به ته دیگ رسید و امروز والیبال ما در قعر جدول تیم های مطرح دنیا قرار دارد و فدراسیون حتی از انتخاب یک مربی بزرگ هم عاجز است.

از سوی دیگر نبود برنامه ریزی سیستماتیک در این تشکیلات  کار را به جایی رساند که هواداران رئیس کنونی داد و هوار راه بیاندازند که با رفتن داورزنی دنیا به آخر می رسد درصورتی که ما با چنین ادعایی موافق نیستیم ایران ما مملو از جوانان تحصیلکرده و آگاه است که می توانند فضای تازه ای را در این ورزش به وجود آوردند.

متاسفانه داورزنی با آوردن افراد خارج از جامعه والیبال موجی از مخالفت ها و دلنگرانی ها را برانگیخته است. وحید مرادی در فدراسیون شنا چه گلی به سر این ورزش زده بود که باید نفر دوم فدراسیون باشد؟ البته بسیاری اعتقاد دارند که نفر اول این فدراسیون مدیر روابط عمومی آن است که برای خود بیا و برو دارد و همه از وی حساب می برند و این نشان می دهد که شخص اول فدراسیون مرد اول نیست!

جالب است که بدانید با حضور این افراد غیروالیبالی اما مدعی آن همه افتضاح در لیگ ملت ها و در کشور آمریکا به وجود آمده تا ناتوانی مدیریتی افراد وابسته به داورزنی بیشتر بر ملا شود. انتظار این بود که حراست وزارت ورزش وارد هزار و یک مسئله ای شود که در این فدراسیون رواج دارد.

آقای داورزنی! باز هم می خواهید بمانید، با کدام برنامه و با چه افراد کارآمد و کاردان؟

نویسنده: حسین علی اسماعیلی