پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

عالیشاه، عصای دست گل محمدی می شود

کاپیتان پرسپولیس تلاش فراوانی کرد تا مثل بازی با الدحیل تیمش را یک تنه پیروز کند اما سر آخر از نظر بدنی کم آورد و تعویض شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: امید عالیشاه در بازی با النصر به عنوان کاپیتان باتجربه تیم پرسپولیس احساس مسئولیت زیادی داشت و بعضا احساس می‌کرد به تنهایی باید کاری برای تیمش انجام دهد.

بعد از آن ده دقیقه ابتدایی که پرسپولیس بشدت تحت تاثیر بازی حریف بود، عالیشاه با یک تلاش عجیب و غریب سعی در این داشت تا توپ را بگیرد و مانع از پاس‌کاری اعصاب خردکن بازیکنان حریف شود که داور خطایش را گرفت و به او تذکر داد.

عالیشاه در ادامه مسابقه و بعد از ده نفره شدن حریف نمایش قابل قبولی ارائه داد و در کنار ترابی عنصر موثر تیم خود در کارهای تهاجمی بود. پاس او برای دانیال در دقیقه 16 مهمترین صحنه نمایش او بود. با این حال عالیشاه قبل از مصدومیت خود یک موقعیت خوب را از دست داد و شوت بی‌دقتی زد تا یک شانس دیگر برای تیمش به راحتی از دست برود.

با این وجود آماری که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از او ثبت کرده نکات جالبی دارد. کاپیتان پرسپولیس در این بازی و تا دقیقه 85 که در زمین بود 29 پاس داد که همه این پاس‌ها کوتاه بود. دقت پاس او نیز 82.8 درصد ثبت شده که در زمین حریف به 70.8 درصد رسید.

جالب اینکه برای عالیشاه در این بازی 8 دوئل برنده ثبت شده و 6 دوئل را هم باخته است. ضمن اینکه در یک دوئل منطقه‌ای هم پیروز شده است.

عالیشاه دو شوت خارج از چارچوب داشت و دو خلق موقعیت هم به نام خود ثبت کرد، اما سه سانترش ناموفق بود و تنها یک ارسال موفق داشت. در امور دفاعی هم یک تکل مقابل نام او ثبت شده است.

جالب اینکه این دومین مسابقه‌ای بود که عالیشاه در لیگ قهرمانان این فصل از ابتدا شروع می‌کرد و چنانچه آماده باشد، می‌تواند در دیدار با الدحیل در تهران نیز یکی از گزینه‌های اصلی ترکیب تیم به عنوان عصای دست   یحیی گل‌محمدی باشد

حسن حیدری.