چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
مریخ باز هم درخشید

نگاه منحصر به فرد فدراسیون جهانی هندبال

تیم ملی هندبال دختران ایران در نخستین دیدار های قهرمانی جهان در دانمارک مغلوب لهستان شد اما فدراسیون جهانی در سایت خود از حضور بانوان ایران به نیکی یاد کرد.

کمیته برگزاری مسابقات نیز باوجود شکست بازیکنان ایران فاطمه مریخ را به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده است.

این نگاه منحصر به فرد فدراسیون جهانی هندبال در دیگر فدراسیون های مشابه ندارد به نظر می رسد که در هندبال مسئولان عالیرتبه جهانی به جنبه های تشویقی کشور ها بیشتر از برد و باخت ها اهمیت می دهد.

فدراسیون جهانی هندبال بعد از اولین دیدار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به تمجید از دختران هندبال ایران پرداخت و نوشت: «لهستان برای چهارمین بار در پنج دوره گذشته در مسابقات قهرمانی زنان جهان شروعی پیروزمندانه داشت. این تیم اروپایی به وضوح باتجربه‌تر از ایران بود که تازه برای دومین بار در رقابت‌های برتر هندبال جهان حضور می‌یابد.

هر چند در نهایت تیم لهستان ۳۵ بر ۱۵ برد اما ایران در برخی مواقع نشانه‌هایی از پیشرفت را نشان داد. فاطمه مریخ، که پیش از این در مسابقات قهرمانی دختران جوان ۲۰۲۲ درخشیده بود و در بین ۱۰ گلزن برتر قرار گرفته بود در این مسابقات بازی بسیار خوبی را با شش گل به نمایش گذاشت. او تیم آسیایی را خوب هدایت کرد و جایزه بهترین بازیکن مسابقه را از آن خود کرد.

گزارش: مرجان بنی یعقوب