پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
 اخبار دنیای توپ و سبد

بدرقه سوری ها با 121 گل گرگانی ها

طی دو روز اخبر نتایجی برای بسکتبال ما در عرصه های داخلی و خارجی رقم خورده است که با نگاهی گذرا به آنها اشاره می کنیم از جمله اختلاف فاحش شهرداری گرگان مقابل میهمان سوری بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دومین بازی خود در مسابقات باشگاه های غرب آسیا در سالن آزادی به مصاف الاتحاد سوریه رفت.

در این بازی شاگردان مصطفی هاشمی تیم کاملا برتر میدان بودند و موفق شدند با ۵۱ امتیاز اختلاف و ۱۲۱ بر ۷۰ به پیروزی برسند.

گرگانی ها در نخستین بازی خود ساجس لبنان را شکست داده بودند و در حال حاضر صدرنشین گروه خود هستند.

شوت به یاد محسن خلخالی

فدراسیون بسکتبال در اقدامی جالب توجه به یاد بزرگان فراموش شده این رشته افتاد تا با برگزاری مسابقات شوت غبار فراموشی را از یاد ها بزداید.

در رقابت‌های پرتاب شوت ۱۲ قهرمان معرفی شده از سوی باشگاه‌های برتر کشور، طی دو مرحله و از هفت ایستگاه پرتاب خواهند کرد.

ورزشکاران حداکثر در هر مرحله می‌توانند ۴۰ امتیاز کسب کنند. نام این ایستگاه‌ها به ترتیب از ایستگاه اول تا هفتم به این شرح است: محسن خلخالی، محمد مقیم، مهران حاتمی، محمدرضا نوری، علی یار احمدی، آیدین نیکخواه بهرامی و حامد آفاق اسلامیه.

لیگ برتر بسکتبال در یک نگاه

در مهم‌ترین دیدار هفته هفتم تیم طبیعت به عنوان صدرنشین جدول به مصاف تیم قعر نشین یعنی فولاد هرمزگان رفت و با نتیجه ۸۶ بر ۵۶ به برتری رسید. جردن استیونز با ۳۱ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس گل و کارایی ۲۷ بهترین بازیکن این دیدار شد.

 در دیگر دیدار هفته هفتم، تیم آورتا ساری مقابل ذوب آهن اصفهان به میدان رفت و در نهایت این دیدار را با نتیجه ۹۰ بر ۸۴ واگذار کرد. دوایت بایکس با ۲۱ امتیاز، ۵ پاس گل، ۲ ریباند و کارایی ۱۸ بهترین بازیکن این دیدار شد.

همچنین، تیم‌های کاله و مهرام به رقابت پرداختند، تیم مهرام موفق به پیروزی با نتیجه ۸۹ بر ۸۶ شد. محمد جمشیدی با ۳۶ امتیاز، ۲ ریباند، ۱ پاس گل و کارایی ۲۵ بهترین بازیکن مقابل کاله شد.

 در دیگر دیدار این هفته تیم صنعت مس کرمان با نتیجه ۷۸ بر ۷۱ تیم پالایش نفت آبادان را شکست داد. در این دیدار محسن مرادخانی با ۲۰ امتیاز، ۸ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۲۵ موثرترین بازیکن شد.

در آخرین دیدار هفته هفتم، لیموندیس فارس و صنعت مس رفسنجان به رقابت پرداختند و تیم مس رفسنجان با برتری ۹۹ بر ۸۵ به پیروزی رسید. در این دیدار علی مالکی با ۲۶ امتیاز، ۷ ریباند، ۱ پاس گل و کارایی ۲۸ بهترین بازیکن شد.