چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
دغدغه صعود در جام باشگاه‌های آسیا؛

طراحی خاص در مصاف با الدحیل

صعود به مرحله بعدی جام باشگاه ها در گروه بازی سخت پرسپولیس با الدحیل قطر است. برای برد نیاز به طراحی درست و استفاده بهینه از شرایط میزبانی داریم.

اگر امتیازات دیدار با استقلال تاجیکستان در آزادی را از دست نمی دادیم و فرصت های طلایی با النصر را به گل تبدیل می کردیم، امروز دغدغه صعود نداشتیم!

تمرینات چند روزه شاگردان یحیی و بالا بردن میزان آمادگی نفرات و رفع آسیب دیدگی های بازیکنان کلیدی باید در اولویت قرار گیرد. این بازی حکم مرگ و زندگی دارد . البته باید نیم نگاهی هم به بازی الشارجه با الفیصلی اردن داشته باشیم.

ابتدا پیروزی باید مدنظر باشد و بعد برد پرگل که با تفاضل گل راه صعود هموار شود. این توقعات یک‌سویه است و به توانایی و ظرفیت طرف مقابل هم باید توجه داشت. الدحیل اگر چه بختی برای صعود ندارد اما تیمی است قوی و منسجم.

هرنان کرسپو مربی معروف و آرژانتینی آنها بازیکنان سرشناسی در اختیار دارد. کوتینیوی برزیلی،‌ مایکل اولونگا، روبن سمدو، ابراهیم بامباو هوان کیم نفرات کلیدی الدحیل هستند.

معزعلی، صلاح زکریا، اسماعیل محمد و کریم بوضیاف هم دیگر نفرات با سابقه و ملی پوش تیم قطری هستند.

باید منتظر ماند و مشاهده کرد هرنان کرسپو با چه نفراتی وارد تهران خواهد شد و در این دیدار تشریفاتی چه نگاهی خواهد داشت. در آن سوی میدان باید آنالیز درستی از حریف داشت و همانطور که تاکید شد، با آمادگی و طراحی در مستطیل سبز حاضر شد.

گفته شده حدود ۴۵ هزار بلیت این بازی بفوریت به فروش رسیده و به لحاظ حمایت تماشاگر مشکلی نداریم.

این روزها پرسپولیس درنوک‌ پیکان حمله محدودیت ها و مشکلات تاکتیکی دارد.

شهاب زاهدی علیرغم تلاش وافر هنوز برآورنده انتظارات نبوده است. نبیل باهویی یار اضافی است و نباید حسابی روی او باز کرد. در این گیرودار باید به حرکات سرعتی ترابی‌ و صادقی و رفع مصدومیت عمری و عالیشاه چشم دوخت.

در مرکز میدان سروش، ریگی و سرلک در دیدار با النصر نمایشی خوب داشتند. این سه بازیکن باید فضای حیاتی را از بازیکنان رقیب بگیرند و در بازی سازی هم سرعت و انتقال توپ را به فاز حمله بخوبی اجرا کنند.

در امور دفاعی با حضور کنعانی و گولیسیانی در عمق و اسماعیلی فر و نعمتی در جناحین مشکل خاصی نداریم. به ویژه آنکه بیرانوند هم در درون دروازه مهره کلیدی است.

مشکل بازی پرسپولیس در فاز دفاعی برگشت همراه با تاخیر هافبک‌ها و جمع شدن به موقع است. اگر رقبا با سرعت عمل کنند و توپ را به عمق دفاع پرسپولیس برسانند، تیم یحیی شکننده ظاهر خواهد شد.

موضوع بعدی، بازی تکراری مدافعان با بیرانوند است. این حرکات اگر با پرس حریف همراه باشد، قطعا با یکی دو اشتباه دروازه پرسپولیس با خطر مواجه می شود .لذا باید با دقت این رویه را پیگیری کرد و در مرحله بعدی با سرعت عمل بیشتری به دروازه الدحیل تاخت و در نیمه اول به گل رسید.

در دیدارهای قبلی بارها پرسپولیسی ها با افت نسبی در وقت دوم مواجه شده و گل‌هایی دریافت کرده اند.

این‌ مشکل به دلیل بازیهای فشرده و تحلیل قوای جسمانی بازیکنان و مصدومیت های پیاپی رخ داده است.

بعد از بازی با النصر و فرصت یک هفته ای باید به ترمیم این نقیصه پرداخت و برای مصاف با بازی سرنوشت با الدحیل با تمام قوا در میدان حاضر شد.

نویسنده: احمد میرزاییان