چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

برخی بازیکنان نامیدمان کردند

بر خلاف تصور، بازیکنان گرانقیمت ابتدای فصل، نتوانستند طول مسابقات قدرتمند ظاهر شوند.

 لیگ برتر با وجود وقفه‌های مکرر تقریبا تب و تاب همیشگی خود را از دست داده است. تا تنور لیگ داغ می‌شود یک تعطیلی بی‌موقع همه هیجانات را خنثی کرده و همه علاقه‌مندان به فوتبال را در خوابی زمستانی فرو می‌برد.

بدون شک این تعطیلات مکرر همان‌طور که در عملکرد تیم‌ها تاثیر می‌گذارد توانایی بازیکنان را نیز از بین برده و می‌توانیم ادعا کنیم بدن‌ها را از فرم خارج می‌کند.

تاثیرگذارها...

اگر به جدول گلزنان نگاه کنیم نام‌های آشنایی می‌بینیم. بازیکنان موثر کاملا خود را از سایرین متمایز کرده‌اند. در بین تمام بازیکنان تاثیرگذار رضا اسدی و رضا جعفری آماده‌تر نشان داده‌اند.

اسدی، همان‌قدر که فصل گذشته در تیم تراکتور تاثیرگذار بود برای سپاهان نیز همه تلاشش را به کار می‌گیرد. این بازیکن که البته بارها عنوان شده ذاتا مهاجم نیست با هفت گل زده در رده اول جدول آقای گلی قرار گرفته و اتفاقا در سه بازی مهم فصل مقابل استقلال، تراکتور و پرسپولیس گل زده است.

او با دو پاس گل خود را در لیست بهترین پاسورها نیز جا داده است. آمار در مورد رضا اسدی می‌گوید او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان سپاهان و البته لیگ برتر است. رضا جعفری اصلی‌ترین تعقیب‌کننده اسدی و البته از موثرترین بازیکنان لیگ برتر به حساب می‌آید.

ناامیدکننده‌ها...

با این حال بودند بازیکنانی که هرچند توقع می‌رفت در فصل جدید عملکرد بهتری داشته باشند و به واسطه همین پیش‌بینی، قراردادهای نجومی بستند، آنطور که باید و شاید ظاهر نشدند و تقریبا می‌توانیم بگوییم ناامیدمان کردند. البته می‌توانیم این ناکامی را به وقفه‌های مکرر لیگ نسبت دهیم.

اگر بخواهیم عملکرد بازیکنان فصل جاری را مرور کنیم شاید بیش از هر بازیکنی حسین پورحمیدی، دروازه‌بان درخشان فصل گذشته آلومینیوم اراک به نظرمان بیاید، چرا‌که این فصل در تراکتور واقعا ناامید‌کننده ظاهر شد. 

سامان فلاح مدافع جوان و البته پرحاشیه‌ای که خواهان زیادی داشت در نهایت به جمع گل‌گهری‌ها پیوست. این مدافع در گل‌گهر به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است. او حتی تیم‌ملی را به همین دلیل از دست داد و از جمع بازیکنان مورد‌علاقه قلعه‌نویی خط خورد. توقع می‌رفت فلاح بتواند با حضور در گل‌گهر جایگاه بهتری برای خود دست و پا کند اما به نظر می‌رسد این بازیکن جوان برای ادامه روند رو به رشدش به مشاوران بهتری احتیاج دارد. علیرضا کوشکی، دیگر بازیکن سابق پیکان نیز همچون فلاح کاری از پیش نبرد.

او این فصل از فولاد راهی گل‌گهر شد تا شانس خود را در این تیم متمول امتحان کند اما انتخاب اشتباهش در نهایت او را به یک نیمکت‌نشین تبدیل کرد و یکی دیگر از استعدادهای فوتبال ایران تا این لحظه از‌دست‌رفته به نظر می‌رسد.

گزارش: نیلوفر مژدهی