چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

منشا: پرسپولیس با دو گل الدحیل را می‌برد

هر بار که نوبت بازی پرسپولیس مقابل الدحیل فرا می‌رسد و به تاریخ این بازی نزدیک می‌شویم یاد برد خاطره‌انگیز پرسپولیس مقابل تیم قطری می‌افتیم. دیداری که در آن پرسپولیس پیروز شد تا مهر صعود خودش به مرحله بعد بزند.

به بهانه بازی پرسپولیس مقابل الدحیل که روزسه‌شنبه که تاریخساز است،  البرز ورزشی گفت و گویی را با با منشا بازیکن نیجریه‌ای سابق پرسپولیس که گل زیبایش به الدحیل از خاطره‌ها پاک نمی‌شود را انجام داد. مهاجمی که با زدن 7 گل در آسیا یکی از بهترین گلزنان خارجی پرسپولیس در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود که صحبت های وی را می خوانید.

* بازی پرسپولیس با النصر را تماشا کردم، بازی خیلی زیبایی بود دیداری که باید پرسپولیس چند موقعیت خوب گلزنی هم نصیبش شد اما این فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد.

* آن صحنه پنالتی نبود اما چون کمی شبهه برای داور وجود داشت کریس با روحیه جوانمردانه خودش نزد داور رفت و برای اینکه او را از شک و تردید در آورد به او گفت گه صحنه پنالنی نبوده تا یک‌بار دیگر ثابت کند که سلطان بازی جوانمردانه است و بی‌جهت نیست که این همه بازیکن و طرفدار دارد چون هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ بازی جوانمردانه بهترین است. خود من هم همیشه الگویم کریس بوده و هست و همیشه از بازی اولذت برده و او را الگویم قرار داده‌ام.

* همه کسانی که کریس را می‌شناسند به خوبی به این نکته واقف هستند که او اهل کلک زدن و فریب دادن داور نیست چون اینقدر توانایی دارد که به لحاظ فنی برای خودش یا بازیکنان هم‌تیمی‌اش موقعیت گل درست کند یا گل بزند.

*بالاخره یک روزهایی هم پیش می‌آید که مهاجم نتواند خودش را نشان دهد. در آن بازی هم به غیر از یک شوت خطرناک، موقعیت دیگری را از کریس شاهد نبودیم.

* علی بیرانوند باز هم کلین شیت خودش را مقابل کریس تکرار کرد تا بگوید از او خیلی سخت گل می‌خورد و البته ناخواسته موجب مصدومیت کریس هم شد. علی دوست خوب من است که واقعاً از توانمندی فنی بالایی هم برخوردار است و در آن صحنه هم برخورد ناخواسته‌ای به وجود آمد که با کریس برخورد داشت و او را کاملاً از کار انداخت!

* فوتبال همین است که یک روز در آن موفق به گلزنی می‌شوید اما روز دیگر هر چه تلاش می‌کنید به جایی نمی‌رسید. پرسپولیس تیم برتر میدان بود و حقش هم سه امتیاز بود که به آن نرسید.

* بازی با الدحیل همیشه برای من یادآور خاطرات خوب است؛ دیداری که در آن باید تیم خوب الدحیل را هر طور شده شکست می‌دادیم تا صعود کنیم و خوشبختانه یکی از گل‌های آن دیدار حساس را هم من زدم تا با نتیجه سه بر یک ببریم و در پایان بازی با هوادارانمان جشن بگیریم. گل خودم هم در آن بازی خیلی به دلم چسبید گلی که با بیرون آمدن به نوعی دروازه‌بان حریف را فریب دادم و به ثمر رساندم. خوشبختانه در آسیا، آمار خیلی خوبی دارم و یکی از برترین گلزنان خارجی تاریخ پرسپولیس هستم که موفق شده‌ام هفت گل در تاریخ این رقابت‌ها به ثمر برسانم.

* من فکر می‌کنم که پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر الدحیل را شکست می‌دهد و ان‌شاءالله در پایان هم از گروهش صعود خواهد کرد و مانند زمان خودم یک‌بار دیگر به شکل نوستالژیک به دور بعدی صعود کند.

گفت و گو: اکبر عزیزی