پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پرسپولیس اندوخته اش را حراج کرد

رضا درویش چوب حراج پرسپولیس را به اندوخته و ذخایر مالی این تیم در فیفا زد.

به گزارش البرزورزشی:باشگاه پرسپولیس به‌واسطه داشتن چند ملی‌پوش در جام‌جهانی قطر نزدیک به ۶۵۰ هزار دلار پاداش گرفت که از این رقم درواقع یک دلار هم سهم این باشگاه نشد و به طلبکارانش رسید.

در این میان باشگاه پرسپولیس نیز به‌نوعی چوب حراج به این پاداش خود زد تا رضا درویش معدود راه‌های درآمدزایی باشگاهش را هم به این شکل مدیریت کرده باشد.

باشگاه پرسپولیس یک سال مهلت داشت تا حدود ۸۶۰ هزار دلار را در چهار قسط به بوژیدار رادوشویچ پرداخت کند اما نتوانست به توافقنامه خود با این بازیکن عمل کند و بابت تاخیر در قسط سوم ۲۰۰ هزار دلار جریمه شد و این مبلغ به اضافه ۲۰۰ هزار دلار قسط آخر رادو از طریق حساب پرسپولیس در فیفا به وی پرداخت شد.

در این میان حدود ۲۵۰ هزار دیگر باقی ماند که قرار است به لئاندرو پریرا برسد. این درحالی است که طلب پریرا ۱۴۳ هزار دلار بود اما باشگاه پرسپولیس برای پرداختی به این بازیکن هم‌ زمان تعیین کرد و ۱۰۰ هزار دلار خسارت گذاشت.

 بااین‌حال باز هم به تعهد خود عمل نکرد تا ۱۰۰ هزار دلار هم اینجا به طلبکارش پرداخت کرده باشد. ناگفته نماند که وکیل ایرانی پریرا مدعی است ۲۰ هزار دلار هم سهم پریرا از قهرمانی سرخپوشان در لیگ و جام حذفی است.

خیلی ساده می‌توان گفت که رضا درویش ۳۰۰ هزار دلار از پاداش تعلق‌گرفته از سوی فیفا به باشگاه پرسپولیس را به‌خاطر عمل نکردن به تعهداتی که داده بود، به هدر داد.

با این وضع چنانچه هر بازیکن و مربی خارجی دیگری از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کند، این باشگاه خودش محکوم به پرداخت آن خواهد بود؛ چراکه با مدیریت درویش دیگر پولی در حساب پرسپولیس در فیفا باقی نمانده که بخواهد حداقل به طلبکارانش بدهد.