پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سپاهان آماده انتقام

روز سرنوشت فرا رسید

سپاهان امروز در آخرین هفته رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاتحاد می‌رود و روز انتقام طلایی‌پوشان فرا رسیده است.

هفته پایانی و نتایجی که در آخرین روزی‌های مرحله گروهی رقم می‌خورد در صعود سه تیم دوم بسیار تاثیرگذار است. تا جایی که نتایج دو تیم پرسپولیس و سپاهان در سرنوشت یکدیگر نیز اثر گذاشته و حتی می‌توانند به حذف یکی از این دو بینجامد. سپاهان اگر بتواند الاتحاد را در خانه‌اش شکست دهد به‌عنوان تیم اول گروه C صعود می‌کند. این درحالی است که الاتحاد با ۱۲ امتیاز صعود خود را قطعی کرده است.

  شاگردان ژوزه مورایس که شانس تقابل با این تیم در خاک خود را نداشتند، نمی‌دانند در این بازی چه سرنوشتی در انتظار آنهاست اما می‌توانند با مغلوب کردن حریف عربستانی نه‌تنها مچ‌شان را بخوابانند، بلکه به‌عنوان تیم سرگروه گروه C، جشن صعود بگیرند.

چالش ترکیب

شاید مورایس به بازی ۹ نفره تیمش مقابل نیروی هوایی و آن بازی پرچالش افتخار کند اما این هفته و در بازی مهم و سرنوشت‌ساز مقابل الاتحاد اشتباهات آن بازی بیش از آنچه تصور می‌کرد به‌چشم می‌آید. سپاهان دو مهره اصلی خود یعنی محمدجواد حسین‌نژاد و هادی محمدی را ندارد. دو اخراجی بازی هفته گذشته مقابل نیروی هوایی که نه‌تنها به‌خاطر اخراج‌شان در آن بازی نفس‌ هواداران را تا آخرین لحظات بند آوردند، بلکه حالا نیز جای خالی‌شان می‌تواند ضربه تاکتیکی محکمی بر پیکره تیم سپاهان بزند.

 در شرایطی که سپاهان برای بقا باید حداقل به مساوی برسد این سرمربی تیم است که با چالش ترکیب روبه‌روست. البته سپاهان به لطف نیمکت قدرتمندی که دارد شاید بتواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند. پیش‌بینی می‌شود برای جبران غیبت این دو مهره تاثیرگذارش در خط دفاعی از سیاوش یزدانی استفاده کنند و در خط میانی نیز انتخاب بازیکن جایگزین کار چندان سختی نیست. محمد کریمی، احسان پهلوان، برایان دابو، محمد قربانی و فرشاد احمدزاده هرکدام می‌توانند گزینه مورد اعتماد سرمربی سپاهان باشند و عملکرد خط میانی را تضمین کنند.

 باید دید درحالی‌که رضا شکاری و امید نورافکن بازیکنان مورد علاقه مورایس در این سفر همراه سپاهانی‌ها هستند به این ترکیب راه پیدا می‌کنند؟ به‌هرحال سپاهان نه‌تنها برای حریف که برای خود نیز با ترکیبی ناشناخته به میدان می‌رود و این تغییرات احتمالی یا تیر خلاص را به ادامه حیات سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا شلیک می‌کنند یا جشن صعودش را فراهم خواهد کرد.

شانس به شما رو کرده

پس از بازی با نیروی‌هوایی، سپاهان تا امروز در استراحت بود‌. درحالی‌که لیگ در همه جای دنیا درحال برگزاری است و رقابت‌های برون‌مرزی نیز طبق برنامه پیش می‌رود، لیگ ایران با کمترین بهانه تعطیل می‌شود. از این رو سپاهان برای شکست الاتحاد هیچ بهانه‌ای ندارد؛ چراکه حریف طی هفته اخیر بازی‌های خود را به‌شکل مرتب برگزار کرده و فرصتی برای نفس کشیدن نداشته است. الاتحاد هفته گذشته در روز بازی سپاهان مقابل نیروی هوایی در زمین آلمالیق ازبکستان برنده و ۱۲ امتیازی شد و حتی درصورت باخت به سپاهان هم صعودش به مرحله حذفی قطعی است. از این رو تنها ‌انگیزه آنها برای شکست سپاهان صعود به‌عنوان تیم سرگروه است. درواقع شانس به سپاهان رو کرده و آنها خسته هستند؛ چراکه ۳ روز پس از بازگشت از ازبکستان در لیگ خودشان بازی کردند و فدراسیون عربستان حاضر به لغو بازی آنها نشد. شاید تیم خسته آنها علاقه‌ای نداشته باشد انرژی خود را صرف شکست سپاهان کند.

گزارش:نیلوفرمژدهی