پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
آغاز مجمع عمومی سالیانه ی کمیته ملی المپیک

محکومیت معارض زمین کمیته تا مباحق اقتصادی

مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک آغاز شد. 

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پس از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، این اولین مجمع سالانه در زمان ریاست محمود خسروی وفا محسوب می‌شود.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تاکنون در مجمع حضور نیافته است. زهرا اینچه درگاهی، رییس پیشین فدراسیون ژیمناستیک در مجمع حضور داشت.

روسای فدراسیون‌های عضو مجمع، اعضای هیات اجرایی و نماینده ورزشکاران داوران و مربیان در مجمع حاضر هستند.

در این مجمع حاج محمود خسروی وفا از وجود انگیزه برای کار بهتر در این مجموعه سخن گفت و تلاش مدیران قبلی کمیته ملی المپیک را ستود.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مجمع بیان کرد: شش دستور جلسه رسمی داریم و چند موضوع هم در انتها در مورد آن بحث می‌کنیم. کمیته ملی المپیک در حالی با ریاست و هیات اجرایی جدید کار خود را آغاز کرد که شرایط از لحاظ ساختاری و بودجه‌ای مشخص بود. ما ۲۳۹ میلیارد تومان بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۱ داشتیم و دوستان در شش ماه اول سال آن را توزیع کردند. در شش ماه دوم بودجه ما به سقف ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص‌های بودجه  فدراسیون‌ها در ۱۰ جلسه بررسی شد. ما ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم. ۲۰ میلیارد تومان برای مربیان و خرید تجهیزات پرداخت شد و ۳۰ میلیارد تومان هم در اختیار رییس کمیته ملی المپیک بود تا براساس ضرورت و اولویت توزیع کند. ما بودجه‌هایی هم از دستگاه‌های دیگر گرفتیم؛ برای نمونه ۲۳ میلیارد تومان شهرداری تهران داد.

هاشمی در مورد زمین کمیته ملی المپیک در اشرفی اصفهانی بیان کرد: این زمین معارض داشته است و تیم حقوقی کار را دنبال کردند و معارض را محکوم کردیم. از طرفی برای این که ارزش افزوده بیش‌تری در کمیسیون ماده ۵ داشته باشیم دنبال پروانه ساخت هستیم و پروانه ساخت بگیریم. ارزش ملک از ۶۰۰ میلیارد به هزار میلیارد افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جا که معارض مجد پیگیر بود با هماهنگی شهردار منطقه ۲، در حال دیوار کشی هستیم تا زمین در اختیار قطعی  کمیته ملی المپیک قرار بگیرد.

هاشمی در مورد انحلال و احیای شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک گفت: بر اساس مصوبه آخرین مجمع، کمیته اقتصادی در شهریور ۱۴۰۱ منحل شده بود اما با پیگیری رییس کمیته ملی المپیک و پس از برگزاری جلسات زیاد با دستگاه‌های نظارتی اجازه دادند این شرکت در راستای اهداف کمیته، کارهای اقتصادی را انجام دهد و حکم سال ۱۴۰۲ بر احیای آن بوده است. الان حکم قطعی ابلاغ شده و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بعد از مجمع امروز و کسب اجازه از اعضای مجمع، معرفی می‌شود.

اسامی دیگر اعضای مجمع غیر از روسای فدراسیون‌ها به شرح زیر است:

کارشناسان خبره: نصرالله سجادی، محمد پولادگر، مهدی علی‌نژاد، فریبا محمدیان و مریم کاظمی‌پور

نماینده داوران و مربیان: سیمین رضایی از تنیس روی‌میز و محسن نصراصفهانی از تیراندازی

نماینده باشگاه‌ها: مجموعه ورزشی نفت و دانشگاه آزاد

نماینده ورزشکاران: محمد باقری‌معتمد، احسان حدادی، محمد بیداریان، زهرا نعمتی، ثریا آقایی و ذبیح‌الله پورشیب