پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دلایل بازگشت سرمربی مس به تنظیمات کارخانه

تصورات از ساکت الهامی، همواره یک سرمربی پرحاشیه، پرتنش و پرهیاهو بوده است.

به همین دلیل وقتی خبر درگیری او با یکی دیگر از بازیکنان تیمش را می‌شنویم یا صحبت از اخراج همکارانش می‌‌شود، چندان تعجب نمی‌کنیم.

 شرایط ساکت الهامی در تیم مس‌رفسنجان بسیار متفاوت با سال‌های گذشته است. الهامی نه آن تمرکز و صلابت سال‌های قبل را دارد و نه نتایج خوبی می‌گیرد. این مربی کاملا تغییر کرده اما تغییراتش دلایلی دارد که روی عملکرد و رفتارش تاثیر گذاشته است.

۱_تازه‌ترین خبرها از اردوی تیم مس‌رفسنجان حاکی از اخراج میثم تیموری، مدافع چپ این تیم است. تیموری در این فصل جزء مهره‌های مورد اعتماد ساکت الهامی بود. گویا در جریان بازی تدارکاتی تیم مس‌رفسنجان این بازیکن عملکرد خوبی نداشته و به‌دلیل چند اشتباه مکرری که انجام داد از سوی ساکت الهامی تعویض شد. تیموری که از عملکرد خود ناراحت بود با تعویض ناراحت‌تر شد و در‌نتیجه به‌محض اینکه از زمین خارج شد نسبت به این تعویض اعتراض کرد. غرغرهای تیموری درنهایت ‌الهامی را وادار به واکنش کرد و طرفین درگیری لفظی کوتاهی پیدا کردند. در نهایت تیموری پس از بازی از الهامی عذرخواهی و به تمرینات گروهی بازگشت و دیروز نیز در تمرینات حضور داشت. از این رو اختلاف آنها یک مجادله فوتبالی بود، اما از آنجا که سابقه ساکت الهامی در مراوده با بازیکنان طی سال‌های اخیر بسیار خراب است درگیری دوطرف بازتاب بیشتری داشت.

۲_در پی اختلاف‌نظر و مشکلی که بین ساکت الهامی و میثم تیموری به‌وجود آمد، شایعات دیگری درخصوص درگیری در تیم مس‌رفسنجان منتشر شد. از آن جمله به اختلاف او با دستیاران و جدایی چند تن از آنها از کادر‌فنی می‌توانیم اشاره کنیم. همین موضوع باعث شد تا با برخی مسئولان باشگاه مس برای اطلاع از وضعیت موجود تماس بگیریم. درنهایت یکی از اعضای تیم که علاقه‌ای نداشت نامش برای ارائه این توضیحات فاش شود به ما گفت:

«اغلب همکاران ساکت الهامی در کادر‌فنی دوستان چندین و چند‌ساله او هستند و تقریبا اختلاف‌نظر بین آنها غیر‌ممکن است؛ حتی اگر اختلافی هم وجود داشته باشد نمی‌تواند به جدایی ختم شود. تنها جدا شده کادر‌فنی مجتبی سرآسیایی بود که به‌دلیل پیشنهاد خوبی که از تیم سایپا داشت طی توافق با ساکت الهامی و باشگاه مس از جمع ما جدا شده و به‌عنوان سرمربی تیم سایپا معرفی شد. این جدایی به‌دلیل اختلاف با ساکت الهامی نبود، بلکه به‌دلیل پیشنهاد خوبی بود که او از یک تیم دیگر داشت

۳_اگر بخواهیم بگوییم ساکت الهامی فقط به‌دلیل برخی مشکلات موجود چنین پرخاشگر شده است چندان به واقعیت نزدیک نیست. سابقه نشان می‌دهد این مربی روی اعصاب خود تسلط ندارد و هر از گاهی با واکنش‌های هیجانی برای خود دردسر درست می‌کند. از طرفی انتخاب مس‌رفسنجان نتوانست شانس مربیگری در یک تیم متمول را به او بدهد و بر باد رفتن آرزوهایش تا حدودی به او لطمه زد. در ادامه الهامی دو تن از اعضای نزدیک خانواده‌اش را از دست داد. پس از این اتفاق چهره‌اش نشان می‌داد که از ضایعه از دست دادن آنها به‌شدت ناراحت است. در چنین شرایطی خبر می‌رسد که پدر او نیز در بستر بیماری است. این فشارهای روحی و عصبی برای سرمربی‌ای که تلاش می‌کرد اعصاب خود را کنترل کند بسیار مخرب است و می‌تواند تلاش‌هایش برای آرامش روحی را بی‌ثمر کند.

۴_طی سال‌های اخیر عملکرد ساکت الهامی به‌گونه‌ای نبود که مدیران تیم تصمیم به اخراج او بگیرند اما حالا نه‌تنها آنها از عملکرد مربی راضی نیستند، بلکه سکوها نیز دل خوشی از او ندارند. این مربی از ۱۱ هفته اخیر فقط موفق به کسب ۴ پیروزی شده و ۵ شکست را در کارنامه خود ثبت کرده است. تیم مس اولین فصل لیگ برتری خود بدون محمد ربیعی را طی کرده و با توجه به عملکرد ناامید‌کننده الهامی او همواره سایه مربی قبلی را روی سر خود حس می‌کند. مخصوصا اینکه با توجه به بازی‌های سخت پیش‌رو او شانس کمی برای بالا بردن تعداد بردهایش تا پایان نیم‌فصل دارد. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا ساکت الهامی همچون گذشته حساس و هیجانی شود. از این رو است که پس از مدت‌ها دوباره می‌شنویم الهامی جنجال آفرید.

گزارش: نیلوفر مژدهی